Varza

Dragi copii,ce se mai schimba prin invatamant.Tezele unice vor fi inlocuite de intrebari de cultura generala.Iar probele orale de la bac se dau in timpul scolii.Si acum pentru ca toata lumea s-a luat de sistem,hai ca ma cert si eu cu peretii.First,
Cultura generala este ceva suplimentar.Nu toti plozii au cultura generala.Aceasta se imbunatateste in timp si nu se invata ca o lectie la scoala.Si de cand conteaza cultura generala la liceu?Exista elevi foarte buni la matematica,dusi prin toate orasele datorita concursurilor si totusi care n-au cultura generala.Cum poti tu sa-l lasi pe copilul ala sa se duca la un liceu prost?Ca deaia exista profil,ba,ca daca esti bun la mate,te axezi pe asta.NU PE CULTURA GENERALA!Credeam ca nu poate fi mai rau.Cum poti sa te gandesti la admitere pe baza de cultura generala?Se presupune ca admiterea se bazeaza pe ce ai invatat in gimnaziu.Mi-e mila de copii mai mici decat mine.Va fi un chin total sa inveti la fiecare materie si totusi sa nu fii sigur de nota ta.Pai ce se intampla daca un profesor omite un lucru la predare si tocmai asta iti pica tie.Ca deh,e cultura generala.Tre’ sa stii.Mi-e mila de sor-mea.Da’ sigur se schimba regula pana atunci.Din prost in si mai prost.Tezele unice au fost o tampenie.Clar.Usoare si proaste.Mi-e rusine ca le-am dat.Si inca nu inteleg de ce mi-au scazut 40 de sutimi de romana.La compunere.Cand diriginta mea de romana,colegii…si tot restul lumii ziceau ca este numai buna de concurs.Da’ poate am avut prea multa imaginatie…si le stricam planurile de „Azi am fost la bunici.Totul a fost frumos.M-am distrat enorm.Imi iubesc bunicii.Ma voi intoarce.”Apoi,probele de bac.Ma afecteaza si pe mine.Cum sa dai probele orala in timpul scolii?Voi sunteti pe invers chiar peste tot?La proba orala sunt cele mai mari emotii pentru ca trebuie sa gandesti repede.Corect??Si atunci cum sa le pui in timpul anului scolar?Cand ai si alte treburi pe la scoala,cand esti obosit,crizat.Da’ nu vreti sa le dam dupa ore.Dupa 7 ore.Ca sa fie frumos.Tara asta este ca o stanca ce se prabuseste.Iar noi in loc sa stam degeaba,sarim de pe ea si ne aruncam in jos.Ca sa ne lovim mai repede.Si ca sa nu zica lumea ca eu critic,dar nu dau nicio solutie…sa se dea bacul tot in genul acesta,da’ cu mai multa atentie la greselile din subiecte,sa se intre la facultate pe baza de medii din liceu si de la bac,iar pentru facultatile cu prestigiu sa se dea un examen suplimentar…la materiile din profil,eventual cu rezultate la anumite concursuri.Examenul sa se dea in timpul vacantei.Cat despre tezele unice,era mai bine inainte.Da’ sunteti si fraieri.In loc sa atrageti elevii inspre invatamantul romanesc,voi ii propulsati inspre strainatate.Cum sa nu pleci atunci cand esti platit pentru asta si bine tratat?Da’ poate facem greva.Pe noi nu ne intreaba nimeni ce vrem???Noi nu existam?Sau poate suntem prea buni pentru voi?Cat de mult e criticat tineretu’,dar e singurul care se preocupa de ce urmeaza si singurul care mai gandeste.Restul e robotizat sau prost.Rusine sa va fie.M-am certat destul cu peretii.

Un gând despre &8222;Varza&8221;

  1. nu ma mai mira nimic. invatamantul romanesc se duce pe apa sambatei. Isi bat joc de generatiile tinere. De fapt, si pe noi (generatiile 85/86) s-au facut experimente „scolastice”. Pacat…

Lasă un răspuns

