Silogismele amaraciunii

promo_8136
M-a cuprins febra „Cioran”.Mi se pare genial.Pentru ca a publicat carti in Franta,pentru ca a taiat cordonul care il tinea de Romania,pentru ca nu crede in nimic,pentru ca uraste totul,pentru ca arata cat de „nimic” suntem.Asta ma face sa ma simt mai bine,ca eu credeam ca sunt prea anti-orice.Ei bine,eu nu sunt chiar asa.Cred in multe lucruri spre deosebire de Cioran.
Si acum,ce am extras:

*
Feriti-va de cei care intorc spatele dragostei,ambitiei,societatii.Pentru aceste renuntari,se vor razbuna.
*
O carte care,dupa ce va fi nimicit totul,nu se nimiceste si ea ne va fi scos din sarite degeaba.
*
Inainte de a fi o eroare de fond,viata e o greseala de gust,pe care nici moartea,nici chiar poezia nu ajung s-o indrepte.
*
Interesul nostru fata de Timp vine dintr-un snobism al Ireparabilului.
(interesant)
*
Hoinaresc de-a lungul si de-a latul zilelor ca o tarfa intr-o lume fara trotuare.
(eu am inceput sa rad cnd am citit asta, gen Cioran=tarfa, zile=trotuare, evident = inseamna ca se aseamana cu …,nu ca este….)
*
De ce sa ne retragem si sa iesim din joc,cand mai sunt atatea si atatea fiinte pe care le putem deceptiona?
*
Arta de a iubi?Sa stii sa imbini un temperament de vampir cu discretia unei anemone.
(genial)
*
Cred in mantuirea omenirii,in viitorul cianurii…
(iarasi genial)
*
Daca gustul sangelui n-ar fi atat de fad,ascetul s-ar defini prin refuzul de a fi vampir.
(recunosc,la inceput n-am stiut ce inseamna ascet,dar inca sunt in stadiu de invatare,deci pustnic)

Am extras mai putin decat data trecuta ca mi-e lene sa scriu,dar mi-a placut la fel sau poate mai mult decat ‘Despre neajunsul de a te fi nascut” pentru ca acolo erau doar 2 mari subiecte:nasterea si moartea.Aici sunt:
*Atrofia cuvantului
*Pungasul Prapastiei
*Timp si anemie
*Occident
*Circul singuratatii
*Religie
*Vitalitatea dragostei
*Despre muzica
*Vartejul istoriei
*La izvoarele vidului
Teme diverse.

Lasă un răspuns

