La gramada…

Am terminat 2 carti intre timp 1984 de George Orwell si Kafka pe malul marii de Haruki Murakami.

1984 este o carte declarata ca avand subiectul comunism.Tragic.M-a ingrozit lipsa aia de libertate.Bazata oarecum pe povestea de dragoste dintre Winston si Julia.Adica,saturati de tele-ecran si vaporizare,ei se ascund de lume (neavand voie sa fie impreuna) si incearca sa comploteze impotriva Partidului.Sunt prinsi.Si se tradeaza reciproc,asta insemnand ca fiind torturati i-au rugat pe paznici sa fie inlocuiti de cealalta persoana.Winston de exemplu ura sobolanii.L-au dus in camera 101,unde urma sa fie mancat de sobolani.Cedeaza psihic si striga:
-Pe Julia!Pe Julia!
M-a ingrozit scena asta.In primul rand,nu-mi plac sobolanii.In al doilea rand,ORICE s-ar intampla Julia nu trebuia tradata.Punct.
Oricum,cartea incearca sa fie un fel de parodie a comunismului.Nu discut despre comunism ca nici eu nu stiu exact ce sa cred.Stiu doar ca m-as fi simtit ca intre gratii daca as fi trait atunci,si totusi,m-as simti in siguranta.Per total,o carte asa si asa.

Urmatoare carte a fost Kafka pe malul marii,a doua carte de Haruki Murakami pe care am citit-o(prima a fost Dupa cutremur).Am citit-o pentru ca imi place felul cum combina realul si imaginarul,intr-un fel ametitor.Eu,cel putin,ma simt ametita dupa ce citesc.Problema lui este ca seamana cu Ryu si am dat peste vreo 10 scene perverse,evident necenzurate.Japonezii astia nu se prind ca NU NE INTERESEAZA ce fac aia dupa ce se stinge lumina sau CA NU VREM atatea detalii?Prefer de 1000 de ori misterul din Ultima noapte de dragoste,intaia noapte de razboi.Nu ma intereseaza ce visa Kafka noaptea si nu ma intereseaza cu cine s-a culcat(cu ma-sa si sor-sa).Asta e ultima carte de Murakami care imi ajunge in maini.Ii bag in dosar,le pun eticheta si am terminat cu ei.

2 gânduri despre &8222;La gramada…&8221;

  1. Mai am cam 50 de pagini si termin „Kafka pe malul marii”, dar nu trebuie sa ajung la final ca sa spun ca imi place extrem de mult, inclusiv scenele erotice. Why not? E prima carte de Murakami pe care o citesc si abia astept sa ma cufund in alte lecturi ale lui. Si apropo, Ryu si Haruki nu sunt frati, nu exista niciun grad de rudenie intre ei, au pur si simplu acelasi nume de familie.

    • Stiam ca nu sunt frati, doar ca in perioada aia ii consideram asemanatori. Intre timp, Haruki si-a facut loc in inima mea, Ryu a ramas de neiubit si neindragit. Eram mai mica in momentul in care am postat asta si destul de naiva. Am crescut, am evoluat.

Lasă un răspuns

