Decameronul

100 de povestiri mai bune sau mai putin bune.Mie mi-a placut cartea.Ideea sa zicem ca nu este cine stie ce originala,avand in vedere ca aprox. fiecare popor are o carte in genul asta(la noi vezi Hanu Ancutei).Povestirile au fost diverse,nu mi-a dat niciodata impresia ca se repetau,desi uneori aveau aceeasi tema.Per total,tema ar fi o critica a acelui secol,a obiceiurilor(calugarilor in special) si a slabiciunilor omenesti,tema evidenta sau nu.O carte intepatoare as zice…cu dedicatie pentru femei.Altadata as fi spus ca autoru’ e misogin,acum nu-mi mai pasa.Sa fie sanatos misoginismul.La fel si feminismul.Ca m-am saturat de atatea „isme”.Cum ziceam,Boccaccio le cam baga pe femei in aceeasi oala.”Cam” insemnand ca nu pe toate,deaia zic ca nu ma intereseaza ce spune despre ele.Mai spune el si cate ceva de bine,gen stire soc exista o femeie fidela,sau soc! exista un calugar cinstit!!!Imi placu de Dineo(parca asa il chema),ala de zicea mereu altceva decat ceilalti.Recent,am descoperit ca imi place cuvantul „altfel’.Imi place sa fiu imprevizibila.Imi place sa ii fac pe ceilalti sa creada ceva si de fapt sa nu fie asa.(nu e echivalent cu a minti,oricum chiar si asa ar fi minciuni minore”)Poate v-am pacalit si de fapt nu mi-a placut Decameronul.Ai fi sigur ca am zis adevarul doar pentru ca n-as avea niciun motiv sa mint?Lasam faza cu pacalitu’ si imprevizibilitate.Parca acesta cartulie a fost interzisa.Nu stiu daca din cauza ca ataca Biserica sau pentru ca e prea indecenta pentru secolu’ ala(apropo,nenea Boccaccio geniala faza cu bagatul dracilor in iad :))) ).Bine ca in secolul nostru se permite orice.Sau poate ca nu e bine.Eu personal as interzice cateva carti,incepand cu albastru nemarginit,aproape transparent.Decameronul ar fi bine sa ramane in legalitate.Si incepe interesant cu ciuma aia.Adaug pe lista de citit si „Ciuma”…Inca ceva si inchei.Mi-a placut traducerea…limbajul folosit.Integrat in atmosfera aia.
Am devenit atlas geografic.Conform notei de la geografie stiu unde se afla fiecare tara si stiu fiecare capitala.Inclusiv unde este Timorul de Est sau Fiji.A fost o placere sa invat tarile mari.America ramane continentul meu preferat.L-am invatat in 10 minute.Inca urasc Asia si Africa.
Incep short stories.

Lasă un răspuns

