Ghiveci

Ce fac acum cu lecturile e un ghiveci.
Ca nu demult am inceput Un yankeu la curtea regelui Arthur in memoria copilariei mele.N-am citit,recunosc,pana la varsta asta si-mi pare rau pentru ca fiecare carte se potriveste unei perioade.Cartea asta trebuia citita cam in clasa a saptea,a opta,maxim a noua.Pe mine m-a apucat a zecea si tot n-am citit-o.Si-am zis ca e pacat sa nu bifez tot traseul cititului.Scuzele mele lui Mark Twain.Nu stiu altii cum sunt,dar eu cred ca Mark Twain,Charles Dickens si Jack London sunt pentru gimnaziu.Este exact perioada cand poti sa ii intelegi si apreciezi.Nu am citit eu chiar tot ce au scris,dar tot e ceva.Sa nu il uitam pe Jules Verne,eu fana infocata.Cred ca am citit vreo 50 de carti scrise de el,il adoram pur si simplu.Vorbesc la trecut pentru ca acum am alte simpatii,ceea ce nu inseamna ca nu imi mai place,de fapt,chiar as pune mana pe o carte de-a lui sa vad cum o interpretez acum si daca mai cred in fantasticul lui.Ideea era ca m-a tentat sa ma intorc in trecut…cum s-a intors si personajul.Domnul fie cu noi ca mult mai avem de patimit.
Intre timp,apare si o recomandare pentru teatrul lui Ibsen,o recomandare buna.Si tentata fiind sa pacatuiesc impotriva lui Mark Twain am inceput si am terminat Strigoii si Casa cu papusi.Ibsen asta nu scrie genial mereu,dar la sfarsitul piesei ajunge si el la apogeu.Si de obicei personajul isi da seama de ceva absolut interesant.Gen ca este o casa de papusi sau toti oamenii sunt strigoi.Cred ca asta incearca sa faca Ibsen,sa ne trezeasca si sa ne propuna sa meditam la ceea ce suntem.Mie mi-au placut ambele piese.Si ma bucur ca am reusit sa trec si pe la piesele de teatru,ca nu mai citisem de foarte mult timp,absorbita complet de zecile de romane ce ma asteapta.
Si cum eram eu preocupata de aste doua lecturi,ma incarca scoala si cu Merometii,volumu’ 2.Colac peste pupaza.Peste 5 zile.Apoi,in vacanta de iarna,in loc sa citesc ce mi-am propus,respectiv Procesul si altele,criticismul si ceva cu Titu Maiorescu.Dupaia trecem la poezie,multumim,ca asa pot sa-mi vad de romanele mele.Nu ca as subestima poezia,dar o poezie se citeste in 5 minute,iar romanele in ore.Deci o sa fie relax total pentru mine.Eminescu,Blaga,Bacovia,Arghezi si altii.Dar pana atunci,ce fac eu cu yankeul si cu Ibsen?Ii dam la o parte pentru Moromete.Sa vina si sa injure lumea.Aici e covorul rosu.

Lasă un răspuns

