Iarasi multe

Cat timp am fost plecata am apucat sa mai citesc cate ceva si anume:

Inca de pe atunci vulpea era vanatorul,carte scrisa de celebra Herta Muller.
Ma,sincer,nu mi-a placut.Are un stil ciudat de a scrie care pentru unii poate parea interesant,chiar demn de un Nobel,dar pe mine ma plictiseste teribil.
Citez:
„Portarul scuipa coji de seminte de floarea-soarelui in dupa-amiaza zilei.Ele cad pe jos,pe pragul usii.In casa portarului sade portareasa si impleteste,are un dinte lipsa chiar in mijlocul gurii,poarta un halat verde.”
(citat din capitolul Pisica si piticul)
Si uite asa o tine toata cartea.

A
p
o
i
am citit teatru de Cehov si Moliere.
Recunosc ca tangentele mele cu teatrul au fost minime(adica un Caragiale,Ibsen si putintel din Eugen Ionescu,Mihail Sebastian si Matei Visniec).Moliere mi-a placut pentru ca se criticau anumite tipuri de personaje(avar,ipocrit,don juan) si se criticau bine.Cehov nu m-a impresionat,am citit,am analizat,nu mi s-a parut nimic deosebit,totusi nu pot sa zic ca scrie prost.

Tara mea aka Mon pays de Cioran
E interesant ca nimic nu pare sa se fi schimbat din anii ’40 pana acum.
Cioran a avut si va avea tot respectul meu.
In cartea mentionata mai sus,erau publicate si niste poze cu „maestrul obsesiilor” la care m-am holbat minute intregi incercand sa aflu ce e in spatele lui Cioran(figurat vorbind).Pare un om simpatic.Dar sunt sigura ca nu a fost.Si mai erau manuscrise in franceza pe care am incercat sa le inteleg,dar Emil scria atat de urat…si totusi atat de frumos.

In vizor,
poezii de Baudelaire
Scrisori imaginare de Octavian Paler
Lacrimi si sfinti de Emil Cioran
Departe de lumea dezlantuita de Thomas Hardy.

Adica le citesc in paralel,si da,inteleg tot si nu le amestec.Pentru ca sunt din domenii diferite.E ca si cum as invata intai la romana,apoi la mate,apoi la fizica.Nu ma afecteaza cu nimic.

Pe langa asa,
o ciudatenie de-a mea pe

Lasă un răspuns

