Back

A trecut mult timp de cand n-am mai scris despre cartile pe care le-am citit…ceea ce nu inseamna ca nu am citit deloc(poate doar mai putin ca,deh,scoala).Azi voi face (ceva de genul) 4 in 1:
1.Mircea Cartarescu-nimic
Am fost prezenta cand si-a lansat cartea,a vorbit frumos,mi-a placut.Dar asta nu il face un poet valoros.Si stie si el chestia asta.Imi este foarte usor sa il inteleg avand in vedere ca si eu scriu poezii.Deci,el scrie ce simte,citesti poezia,intelegi si treci mai departe.Problema la M.C. e tocmai ca nu poate sa-si faca poeziile incat sa-ti fie dragi tie,cititorului.Dovada ca am citit cartea pana la capat si n-am ramas cu nicio stare.Am vazut,am citit,am plecat.Totusi,nu e o carte proasta.E doar o carte.Nici buna,nici rea.
2.Pergamentul diafan mi-a adus aminte de cat de mult il iubesc pe Eliade(in special pentru cartile Sarpele si domnisoara Christina).Stilul lui Culianu seamana foarte mult cu cel al lui Eliade.Si intotdeauna mi-a placut fantasticul.Ameteala cuvintelor.Iluzii in ceata.Pe scurt.
3.Ultima vara a lui Klingsor
Am citit-o pentru ca Gertrud m-a impresionat extrem de mult.M-a lasat fara cuvinte(si putine carti pot face asta).A fost o lectura bunicica,nu ajunge in topul cartilor mele preferate,dar cu siguranta nu a fost pierdere de timp.O ameteala diferita de a lui Culianu,culori.Hesse e genial.
4.Barbatii sunt niste porci
Nu eu am spus-o.
Bineinteles,am imprumutat-o datorita titlului(aveam in gand de mai mult timp sa o citesc) si pentru ca mai luasem legatura cu autoarea povestirilor si nu m-a dezamagit.
Se pare ca si alte domnite au fost atrase de titlu ca era cam uzata cartea si foaia cu imprumuturi era plina…Poate se asteptau la altceva.Eventual niste povestiri in care barbatii sunt adusi cat mai aproape Nadir.Ei bine,nu.Sunt doar niste povestiri in care se contureaza caracterul infect al barbatilor(si al femeilor,as spune) cu o oarecare tenta politista.Mentionez ca nu sunt de acord cu titlul.Pe principiul „femeile sunt egale cu barbatii”,daca ei sunt porci,noi ce suntem?Nu…mai degraba,unii barbati sunt porci…si unele femei sunt consoartele lor.Sa nu generalizam.Nu-i frumos.
Mi-era dor sa critic sau nu…
Mi-era dor sa scriu poezii(am scris cateva in ultimul timp,nu mi-a placut cum au iesit…probabil pentru ca a fost o pauza luuuunga in care n-am scris nimic)
Mi-era dor…
Si acum dorul a disparut pentru ca m-am intors.

Lasă un răspuns

