Leapsa

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Semne de carte.Clar.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?
Da,de la Mariana,Legiunea blestematilor.

3. Citiţi în baie?
Nu.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?
Da.Ar fi o carte gen „In cautarea timpului pierdut”,adica sa nu se puna accent pe actiune,sa fie doar pentru cititori buni,sa fie psihologica,cu descrieri frumoase si sa se cheme Suflet zgariat.Asta imi doresc.In plus,un volum de poezie sigur scot dupa ce termin facultatea.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Nu cred nimic.

6. Care este cartea preferată?
Hmm…ma omoara intrebarile de genul…Idiotul-Dostoievski,Kafka-Procesul,Castelul,Metamorfoza…Hesse-Gertrud,Fowles-Magicianul,Colectionarul…Eliade-Sarpele,domnisoara Christina…in general,cele subliniate in lista de lecturi de pe blog.Prea multe de enumerat.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Cred ca singurele carti pe care le-am recitit au fost Invitatia la vals si Nunta in cer.Invitatia la vals pentru ca intr-o perioada era cartea mea preferata si am vrut sa-mi amintesc de ce.Nunta in cer pentru ca aveam nevoie de ea la scoala si aveam nevoie de detalii.In general,nu recitesc.N-as avea de ce.Prefer sa citesc o carte „noua” in locul unei carti „vechi” de care m-am bucurat deja.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

As vrea sa ma intalnesc cu vreo 20 de autori(sau chiar mai multi),dar separat pentru ca fiecare avea stilul lui si ideile lui si s-ar putea sa nu se inteleaga.Unora nu le-as spune nimic,as sta doar la o masa cu ei si as pastra linistea,pe altii ii voi intreba de sanatate,cu altii voi vorbi despre preferintele mele literare(si ale lor,normal) si tot asa.Depinde de cum ma voi simti in acel moment si depinde cu cine ma intalnesc.Pe domnul Proust de exemplu l-as invita la o plimbare printr-un loc pustiu si frumos,sa ne bucuram de simturile noastre,sa pastram linistea si sa visam.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Imi place sa vorbesc cu alti cititori.Asta e oarecum evident.N-as putea sa vorbesc despre o carte cu cineva care afirma „Dar eu n-am citit nicio carte in viata mea ” sau „Am citit 2-3 carti pentru scoala si nici alea nu mi-au placut”.Recunosc, judec oamenii si dupa chestiile astea.Uite,ultima oara am vorbit despre carti cu Dina.Si voi mai vorbi.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Recomandarile de la profesorul meu,de la oameni dragi mie,de la persoane cu gust pentru literatura.Sau daca am mai citit ceva de acel autor si mi-a placut.Rar ma bazez pe intuitie.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Hesse-Gertrud.Cred.

12. Care este locul preferat pentru lectură?
Pe canapea.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Liniste.Nu le combin niciodata.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da,si nu mai repet experienta.Obositor si neplacut.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Imprumutate,cumparata,depinde.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
O placere,daca este buna …timp pierdut,daca este o carte proasta.Simplu si la obiect.

Lasă un răspuns

