Cafeneaua Pas-Parol

Cafeneaua Pas-Parol este o cafenea cu oameni ciudati. Mie mi-a placut de ei, ca asa am eu, o simpatie pentru ciudati. De fapt, nu cred ca sunt ciudati. Sunt anormali.

Iar acest roman al minunatului Matei Visniec este ametitor, fantastic. E un roman beat. Cu un om care petrece zile intregi pe un pod, obsedat de niste pasi care ii zdrobesc creierul , cu un om care vrea sa anunte omenirea de primejdia intiparita in noi toti, cu altul care simte prezenta unui mort pentru ca apoi sa-si dea seama ca mortul este chiar orasul, sau mai degraba temeliile lui.

Si cum eu nu sunt prea organizata,cateva citate din Sindromul de panica in orasul luminilor,tot de Matei Visniec:

Sunteti autor sau personaj?”

„Avea insa pentru mine o mare calitate:nu incurca deloc capitalele.Domnul Crambreleg era unul din putinii intelectuali minori francezi capabili sa nu confunde Budapesta cu Bucuresti”

„Fiti clari, nu deschideti piste false intr-o carte.Folositi cuvinte englezesti din cand in cand pentru ca mondialiazarea este anglo-saxona,Franta a murit.” (sarcasm, pentru cine nu se prinde)

„Vino sa te confrunti cu lumea,vino sa intalnesti oameni cu adevarat interesanti,vino sa vezi spectacole de teatru,sa auzi concerte,sa asisti la spectacolul lumii.”

Citatul asta parca e al meu.El vorbea aici de acei oameni care se muta in Bucuresti.Si eu i-am imbratisat ideea pentru ca a spus exact ce vreau sa fac in Bucuresti.

„Am dormit probabil un sfert de ora si am visat ca eram la Bucuresti, coborasem din tren la Gara de Nord si voiam sa ma duc acasa.”

Nu te ingrijora, Matei (pot sa-ti spun Matei ca mi-esti atat de drag?),mie mi se intampla zilnic. Cu singura diferenta ca eu inca nu am „acasa” in Bucuresti.

Un gând despre &8222;Cafeneaua Pas-Parol&8221;

Lasă un răspuns

