La rasarit de Eden

Mi-e tare greu sa vorbesc despre cartea asta. Scriu despre cat de frumoasa a fost si cum citeam fara oprire si sterg. Parca nu e suficient. Parca nu descriu cum trebuie. E evident ca mi-a placut, ca lasam alte activitati pentru a citi, citeam in ore si in pauze, citeam inainte sa ies in oras, cautam fiecare minut pe care il pot folosi pentru citit. Si n-am mai facut chestia asta de ceva timp, clasa a XII-a nu e perioada in care ai cel mai mult timp liber. M-am gandit in perioada asta de ce ma atrage asa de mult , de ce m-a prins atat de usor. 

Deci:

Mi-au placut urmatoarele:

1.Titlul ( sa recunoastem ca e interesant daca il pui in legatura cu actiunea din carte)

2.Ideile filosofice 

3.Faptul ca sunt prezentate mai multe generatii si legaturile sunt facute atat de bine incat nu simti diferenta cand treci de la o generatie la alta.

4. Faptul ca te determina sa gandesti, mie nu mi s-a parut o lectura usoara, de citit pe tren.

5. Personajele…Cathy, in special, pentru ca era rea si inteligenta (sunt sinonime, oare?), Abra, care mi se pare un fel de urmasa a lui Cathy, poate un picut mai buna si mai intelegatoare…Samuel…Lee…Cal…

6.Modul in care au murit aproape toate personajele…inca mi se pare ca un autor ar trebui sa-si omoare creatiile/ creaturile la sfarsit si sa faca chestia asta cu grija, cu atentie…

7. Stilul cartii, parca a fost scrisa pentru mine ( si intr-un fel cred ca asa a fost, multumesc domnule Steinbeck)

8. Pe scurt, mi-a placut tot.

 

As spune ca o recomand oricui, dar mai bine nu. O recomand celor rai si inteligenti. 

2 gânduri despre &8222;La rasarit de Eden&8221;

  1. Pentru mine, de la Steinbeck nimic nu bate Șoareci și oameni. Bine, e o alegere mai mult decât subiectivă, că am citit-o când eram prea mică și m-a marcat într-atâta că nu am iubit niciodată baieți care să nu fie puțin (sau mai mult) autiști. Și chiar dacă la nivel literar altele o depășesc, pentru mine rămâne o carte din buzunarul de la piept.

Lasă un răspuns

