Marele bac la romana

Daca n-as fi in plin bac, m-ar amuza situatia.

Ne-au dat un text de Mateiu Caragiale (nu, nu e acelasi lucru cu Ion Luca Caragiale), un text argumentativ despre calitati umane si romanticul Eminescu. Se zvoneste ca ar fi fost mai greu decat anul trecut, mie nu prea mi se pare.

Oi fi eu speciala, dar nu vad Eminescu ca pe cel mai dificil subiect din toate timpurile. Nu-mi place nici sa-ti bati joc de el in doua pagini. Asa ca am incercat sa il tratez serios, am aplicat niste enunturi de pe la olimpiade si am fost multumita de ce a iesit. Sa vedem ce crede comisia de corectare.

Mi se pare stupid sa completezi gresit in coltul negru si sa te bufneasca rasul. Sa gresesti e omeneste, sa razi ca prostul nu e.

Stupida mi se pare si presa. Foarte stupida. Poate ca nu-mi dadeam seama cat de stupid tratau bacul cand nu eram parte din el. Acum e deja prea evident. Toata stirea era o vaicareala continua despre ” Subiectul I este foarte greu, vai de capul nostru, incredibil, doamnelor si domnilor, Subiectul II este foarte greu, Doamne fereste, soc si groaza, cine e Lucian Blaga, ne place sau nu prea?,Subiectul III e crima si pedeapsa, Idiotul de Dostoievski, saracii copii cu masini de zeci de mii de euro.”

Mai mult, avand in vedere ca suntem din lva si deh, liceul fitelor au considerat ca e necesar ca ne arate ca pe niste copii prosti cu fuste colorate si masini super smechere. Tin sa mentionez ca majoritatea fetelor din lva au venit tip office (pe noi asa ne-au invatat, daca e examen venim in fusta neagra/pantaloni negri si camasa) . Cat despre tocuri, ce altceva sa porti cu fusta tip formal?Slapi?Dileme, dileme. Negru nu inseamna culoare.

Cat despre masini, era una singura in fata liceului si nu scria pe ea „Masina copilului care dadea bacul”. Mai sunt si parinti care isi permit asa ceva. Unul singur, aparent.

Intre timp, mai dati un follow la blog (in dreapta), mai cititi o carte de aici, beti un ceai sau o ciocolata calda si petreceti ca una a trecut cu bine.

8 gânduri despre &8222;Marele bac la romana&8221;

  1. Se pare ca unii nu se bot abtine sa nu isi faca publica „modestia”. Felicitari pentru vastele tale cunostinte in acest domeniu si in special pentru „enunturile de pe la olimpiade”, dar articolul tau imi inspira o mare aroganta 🙂

    Un elev care nu s-a descurcat la fel de bine ca tine.

    • Daca as fi rea, ti-as corecta „bot” cu „pot”, dar banuiesc ca in repezeala scrisului nu mai esti atent la lucruri nesemnificative. Cat despre „modestie” si „enunturile de pe la olimpiade”, nu ma cunosti, nu stii ce am invatat sau ce nu am invatat, nu iti dai cu parerea.Mentionarea olimpiadelor nu echivaleaza cu un doctorat in domeniu, nu am zis eu ca vai, ce buna sunt si ce bine am scris. Am mentionat ca am lucrat ceva la eseul acela si ca astept nerabdatoare opinia comisiei. Cat despre articol, asta si trebuia sa exprime pentru tine (un elev care s-a descurcat nu la fel de bine ca mine) : aroganta. Mi-ai rasplatit aroganta tot cu aroganta si-ti multumesc, draga Anonimule.Marele anonim, ca sa facem trimitere la Blaga.

    • Sunt atat de furios , incat am sters tot ce-am scris pana acum ca sa ajung la gradul de „rautate ” al Georgianei. De ce in presa nu se publica si fragmente din teze? As fi curios ca cat ati nota „validarea unei litere”in loc de „elidarea vocalei”.De ce se dau 30 de puncte pentru randuri insipide despre calitati pe care nu le avem si pe care, in realitate, le consideram defecte?Cat dati pentru reproducerea comentariului(mediocru!)al/a unui text eminescian fara nicio legatura cu subiectul III si fara niciun vers citat? Tot 30!Atunci aveti grija cand va iese socoteala… sa nu depaseasca 100…

    • Moaaaaaaam cat caz pentru un bac. E foarte simplu : cine a invatat, a scris, cine nu, nu a scris. Nu mai smiorcaiti atat ca a fost greu ca e doar vina voastra, nu a sistemului, nu a invatamantului, nu a nimic! Anu trecut chiar m-am panicat cand am vazut ce a scris presa. Anu asta am facut subiectele care s-au dat si chiar sunt accesibile si mult mai usoare decat cele publicate in 2009. Morala? Camerele i-au „ajutat” pe elevi sa nu mai copieze si de aici rezultatele nefericite.

  2. Sper sa nu se corecteze chiar asa ca altfel ne trezim toti cu 10 pe linie. Revolta mea este datorata faptului ca se pune problema de elevi picati in conditiile in care s-a dat Eminescu, studiat de atatea ori in liceu, gimnaziu si un text despre calitatile umane. Ma revolta ca lumea nu invata nici macar pentru un 6, iar din 300.000 au participat abia 150.000 la bac.

  3. Subiectele de ieri chiar au fost usoare( avand in vedere ca am avut epic la prima parte, un citat usor de comentat si eseu despre opera celui mai cunoscut poet roman, nu stiu ce se putea da mai usor de atat). Am auzit si eu pareri ale unor elevi, de filologie chiar, care au zis ca nu il invatasera pe Eminescu?! Era clar ca daca subiectul avea poezie la alegere din 3 autori( cum a fost in model) Eminescu era prezent in orice aranjament de 6 luati cate 3( chiar daca asta sfideaza putin notiunea de aranjament 😀 ). Sper sa avem subiecte la fel de accesibile si maine la mate. Mult succes!

  4. Hai ca a fost al dracului de usor
    Daca nu puteti sa faceti subiectele alea nu meritati sa treceti clasa a 8a

    Succes 🙂

    –Cu drag, Felicia
    goodgamefelicia[.] word press [.] com

Lasă un răspuns

