Society

Am terminat de citit Insemnarile din subterana si Sotul etern mai repede decat ma asteptam.  E drept ca am avut si timp. Ce as putea sa spun despre Dostoievski si cartile lui?

1. Rusii scriu genial, banuiesc ca vine din sangele lor amestecat cu vodka, din idei, suferinta si frig. Partea din biblioteca cu literatura rusa mi se pare cea mai atragatoare.

2. Observ ca oricat de mult s-ar incerca sa se puna in evidenta drama omului singur, nefericit, bolnav, inteligent, cumva tot trebuie sa existe o referire la iubire, in principal la femeie. Un caracter marcant. Femeile lui Dostoievski ori sunt crude, nemiloase, usor imorale, ori sunt nefericite, disperate, cautand alinarea in acel om singur, cu actiuni bizare, contradictorii, care gandeste intr-un mod si actioneaza intr-altul.

Avand in vedere ca am scris ieri un luung articol despre carti, ma opresc aici cu parerile mele despre operele rusesti.

Intre timp, fac planuri despre camin si despre Bucuresti, fac liste peste liste si astept sa fiu imbratisata in Gara de Nord.

Lasă un răspuns

