Cum se educa fetele in Boemia

Scrisa de Michal Viewegh, Cum se educa fetele in Boemia arata cum evolueaza relatia dintre un profesor meditator si studenta sa Beata (cu accent pe a).

Am 4 remarci negative si 2 pozitive:

-1.Nu prea am mila pentru barbati casatoriti, cu copii care umbla dupa studente hippie si un pic sarite de pe fix.
-2.Si mi se pare suspect ca intr-un roman de genul asta nu apare sentimentul de vina, am inteles partea cu trebuie sa inlocuim durerile si cruzimile cu umor, ca o replica amuzanta te scoate in fata sotiei, dar totusi.
-3. Nu mi se pare reala partea in care orice personaj, in special sotia nu observa nimic suspect la cei doi, nu e ca si cum si-ar petrece tot timpul impreuna, iar ea ar veni sa predea unde preda si el. In afara de cateva mutre mai dezamagite, sotia nu prea iese in fata sa se opuna, sa-si salveze casnicia, sa-si apere copilul sau mai stiu eu ce. Imi indica doua posibilitati: ori ea este incredibil de proasta, ori scriitorul s-a gandit doar la patul Beatei si a coapselor ei ademenitoare. Oameni suntem.
-4. Mi se pare urat ca a dezvaluit inca de la inceput ca Beata s-a sinucis, nu suficient de inceput incat sa
declansaze intriga, nu suficient de sfarsit incat sa te uimeasca. Doar sa-ti strice cheful.

+1. E amuzant pe alocuri.
+2. Stilul de a povesti e dragut, mi-a placut insertia de citate relevante in naratiune.

Next: Cum repara soldatul gramofonul, o carte ce se anunta promitatoare si care imi va sterge -2-ul (-4+2) din cap.

Recenzia face parte din campania “Citeşte şi căştigă cărţi pe viaţă din colecţia Strada Ficţiunii”, iniţiată de Editura ALLFA, parte a Grupului Editorial ALL.

Lasă un răspuns

