Suferinta si pasiune

Cred ca prin tineretile mele, ma mai ofticam/ suparam/ intristam sau alte verbe potrivite cand vedeam ce se intampla cu cititul (n-as zice in tara asta sau in lumea asta) de prin apropierea mea. Cum incercau ei (prin ei ma refer la necititori, un popor destul de numeros, de altfel) sa evite cu orice pret lectura, sa se fereasca de biblioteca mai ceva ca de satana si sa fie de-a dreptul uimiti ca, vai, cat citesti, da’ de ce faci asta?, cat timp pierdut/ ai luat 10 carti de la biblioteca si le termini intr-o luna?

Acum, m-am linistit si am devenit posesiva. Cartile sunt ale mele, imi sunt dragi. Acum ma supara sa vad pe cineva nepotrivit langa o carte potrivita, din care sa nu nteleaga nimic si sa spuna vai, e o carte proasta, nu are un final fericit…

Sa ajung unde voiam sa ajung. Suferinta si pasiune. Aflandu-ma eu pe plaja, observ ca totusi e un trend al cititului pe sezlong si curioasa ca o cititoare ma tot intindeam sa vad ce se citeste, poate imi gaseam o carte draga pe acolo sau poate … ceva. Ce vad: Dragoste si suferinta, Puterea dragostei, A iubi sau a nu iubi , Pe tine te vreau, Dragoste, iubire si iar dragoste, Te iubesc, iubitule, Suferinta pasiunii, Pasiunea suferintei, Dragostea e puternica . Titlurile sunt evident inventate de mine pe moment (asta ma face o mincinoasa?), dar oricum cam pe acolo se invartea lectura, prin carti siropoase, cu femei dezbracate pe coperta. M-au intristat. Dar mi-am inecat amarul in Rosu si Negru (care tot poveste de dragoste este, dar deh, Stendhal) si intr-un teanc de carti imprumutate de la biblioteca ( printre care regasim Italo Calvino, Kipling si altii).

Lasă un răspuns

