In cautarea timpului pierdut

1057002_711787638854144_272088437_n

Am inceput In cautarea timpului pierdut in liceu. Am terminat primele trei volume, am savurat fiecare cuvintel scris de Proust apoi l-am pus deoparte. Asteptam sa mai cresc si doream sa prelungesc aceasta fericire a lecturii.

Cand m-am intors la el, a fost ca si cum n-as fi plecat. Albertine, Charlus, Saint-Loup, Guermantes, toti imi erau familiari si dragi. Aceeasi capacitate de a descrie un lucru astfel incat cititorul sa ajunga sa-l simta efectiv. Acelasi stil, aceeasi placere de a citi. Mi-este greu sa-l descriu pe Proust. El poate sa descrie o petrecere de salon in sute de pagini. Poate sa descrie o floare in zeci de pagini. Si de fiecare data am aceeasi reactie, asa cred si eu, asa simt si eu, da, chiar asa e, cum de nu m-am gandit la asta?

Nu are rost sa detaliez subiectul, mentionez doar ca volumul al patrulea se bazeaza pe doua planuri: unul este cel care observa obiceiurile nu tocmai morale ale barbatilor , iar celalalt urmareste evolutia relatiei cu Albertine, o relatie care ii aduce fericire si chin in acelasi timp. Un final interesant, vom vedea ce se mai intampla in volumul cinci.

Seria o gasiti aici, fiecare volum costa 12 lei. Spor la citit!

Lasă un răspuns

