Leapsa livreasca

1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?

Nu indoi colturile. Niciodata. Imi sunt prea dragi cartile. De obicei, ori arunc acolo o bucatica de hartie de prin imprejurimi, ori un semn de carte uitat pe raft. Daca n-am, inchid cartea si gasesc eu dupa aceea unde am ramas.

2. Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?

Acum foarte putine zile am primit Justine de Sade. Il asteptam de mult timp in viata mea.

3. Citiţi în baie?

Nu vreau accidente.

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce?

Ca orice cititor, da. Tocmai pentru ca sunt o cititoare destul de serioasa imi dau seama ca nu sunt potrivita pentru asta. Stiu ca nu pot scrie la fel ca scriitorii mei preferati, deci am renuntat.

5. Care este cartea ta preferata?

Aoleu, n-am asa ceva. Sunt mult prea multe carti care imi vin in cap si nu le voi enumera aici pe toate. Vedeti voi pe blog cam care sunt favoritele.

6. Iti place sa recitesti unele carti?

In general nu, timpul e limitat, viata scurta si lista de lecturi interminabila. As reciti totusi orice de Dostoievski sau Portretul lui Dorian Gray , de exemplu.

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?

In mare parte sunt morti. Din cei inca vii, as vrea sa-l intalnesc pe Visniec si sa-i spun ca mi-e drag rau. Apoi sa plec.

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?

Destul de rar, in viata mea n-au aparut oameni care citesc acelasi gen ca mine. Sau au aparut si disparut.

9. Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?

Autorul, genul, subiectul. Niciodata titlul. Niciodata pe cele comerciale. Gen fifty shades, coelho, dan brown si literatura aia de fete.

10. Care crezi ca este o “lectura obligatorie”, o carte pe care toata lumea trebuie s-o citeasca?

Niciuna. Nimic nu trebuie citit. Cine vrea citeste, cine nu vrea isi gaseste altceva.

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?

Pat, canapea.

12. Cand citesti, asculti muzica sau preferi linistea?

Liniste, cat mai multa liniste.

13. Ai citit carti in format electronic?

Da, dar nu ma incanta. Prefer sa am cartea in fata, sa ii intorc paginile si sa o miros cand o cumpar.

14. Citesti numai carti cumparate sau si carti imprumutate?

Ambele. Acum 2-3 ani mergeam mult pe carti imprumutate, ca altfel as fi dat faliment.

15. Fa un top 5 al celor mai bune carti/serii pe care le-ai citit vreodata.

Fructele maniei, Numele trandafirului, Crima si pedeapsa, Vitelul de aur, Castelul palarierului, 1Q84, Padurea norvegiana, Toba de tinichea, Cum repara soldatul gramofonul, Amantele, Pianista, Zbor deasupra unui cuib de cuci, ma opresc.

Un gând despre &8222;Leapsa livreasca&8221;

Lasă un răspuns

