Schimbarea exista!

Mă tot gândesc de câteva zile la subiectul: Cum ajutăm elevii să se pregătească pentru viață? Deși toată lumea se plânge de perioada aceasta: liceu/ facultate, de cât de obositor e programul și cât de încărcată e materia, cu toții știm de fapt că greul abia începe și pe parcursul vieții vom avea alegeri și sarcini mult mai dificile.

Pe lângă o mai bună structurare a teoriei, o implicare și o dăruire a profesorilor și introducerea conceptelor practice în învățământ, cred că o campanie bine gândită ar putea avea rezultate extrem de mulțumitoare pe termen mediu și lung în ceea ce privește pregătirea elevilor. O astfel de campanie ar putea conține diferite cursuri practice ( de gătit, de realizat obiecte handmade, de creativitate) care ar dezvolta anumite abilități ale elevilor, acestea ar fi în exteriorul domeniului profesional, dar deosebit de utile pentru cel personal. Astfel elevii vor fi determinați să învețe ceva nou, să își depășească limitele, să își asume responsabilități, calități care îi vor ajuta cu siguranță pe parcursul vieții. Rezultatele nu vor întârzia să apară dacă cursurile vor conține și o parte competitivă, cu premii.

Campania gândită de mine are mai multe componente: prima ar fi aceste cursuri, a doua face referire la ecologie. S-ar putea face tot o competiție ” Cine plantează cei mai mulți copaci?” sau „Cine îngrijește cele mai multe flori” sau „Cine adună cele mai multe peturi?”. Elevii vor fi încurajați să îngrijească și să protejeze natura, vor fi mai atenți pe viitor și nu vor mai arunca gunoaie pe drum, mai mult că sigur se vor atașa de partea din natură ridicată de la zero de către ei. Va fi „copacul lor”, „floarea lor”.

A treia componentă ar fi cea culturală: în anumite zile alese anterior și anunțate, intrarea la muzee, cinematografe, teatre,expoziții să fie libere pentru elevi. Prin aceste elemente, educația oferită de sistemul școlar va fi completată, susținută, se va forma un tot unitar ce va supraviețui anilor și se va valorifica ulterior.

A patra componentă ar fi cea de stimulare a gândirii: se vor organiza dezbateri pe teme de interes actual, pe cazuri istorice, pe teme literare, elevilor li se vor prezenta studiile de caz și vor fi îndemnați să-și susțină părerea cu argumente cât mai sustenabile. Cred că este cea mai utilă parte a campaniei: în fiecare moment al vieții noastre avem nevoie de comunicare, de idei originale, de puncte de vedere ” outside of box”, dacă întrunim aceste cerințe succesul nu va întârzia să apară.

Preferabil, toate aceste patru componente ar trebui să fie centralizate și activitatea fiecărui elev să fie urmărită, pentru că ( la finalul campaniei) top 10 sau top 20 de elevi activi, cu rezultatele cele mai bune să fie premiați corespunzător.

Acest articol este scris pentru Spring SuperBlog 2014, iar proba este sponsorizata de Reeija, un magazin online ce ofera genti si accesorii dama.

Anunțuri

Un gând despre &8222;Schimbarea exista!&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s