Draga viata

DSCN2027

Pentru ca mi-era dor de o recenzie, am ales Draga viata de Alice Munro si v-am adus-o pe blog.

Draga viata contine cinsprezece povestiri, una mai frumoasa decat alta, dar toate legate de viata. Nu o viata idilica, asa cum ne dorim, ci asa cum este ea in realitate, nedreapta, ciudata, interesanta, grea, usoara. Cu decizii bune sau gresite.

Povestirile nu se pot citi altfel decat cu inima cat un purice. Este singura care la care am simtit o apasare pe parcursul lecturii, o teama, o indoiala, sentimentul ca ceva nu e in regula. Probabil ca asa ne simtim in fata vietii si a mortii. Si e mare lucru ca o carte sa te iti schimbe starea.

Povestirile ating subiecte diverse: adulter, boala, vinovatie, casatorie, relatia dintre parinti si copii. Preferata mea a fost Corrie, una din cele mai triste si crude povestiri, in care tot ce crezi si tot ce iubesti se dovedeste a fi fals.

Nu am foarte multe cuvinte pentru aceasta carte, e suficient sa o citesti si ai inteles durerea din spatele cuvintelor. E o carte care te intreaba daca e bine ce faci. Daca vrei cu adevarat sa actionezi asa.

Cu aceasta ocazie, imi exprim bucuria ca Litera a adus cartile lui Alice Munro in Romania, ar fi fost pacat sa nu o putem citi pe aceasta doamna isteata, zambitoare care ne vorbeste despre viata si fericire.

3 gânduri despre &8222;Draga viata&8221;

    • Nu m-am gandit pana acum la Schmitt, dar se aseamana un pic stilurile. Eu am citit Prea multa fericire si Draga viata si ma declar multumita. In curand, voi face recenzia pentru ultima aparitie de la Alice Munro, eu ma astept tot la lucruri bune.

Lasă un răspuns

