Luminile din septembrie

DSCN3026

Vă spuneam într-un articol că mi-am cumpărat trei cărţi de Carlos Ruiz Zafon şi că sunt foarte curioasă cum scrie. Am început cu Luminile din septembrie şi, după cum mi-a spus intuiţia, mi-a plăcut. Mult.

Romanul începe cu o scrisoare adresată lui Irene, în care Ismael rememorează ce s-a întâmplat în vara când a întalnit-o. Apoi, se dă frâu liber acţiunii : după moartea tatălui său, Irene împreună Simone si Dorian ajung în Golful Albastru, unde lucrează pentru un fabricant de jucării, Lazarus. Aici îl întâlneşte pe Ismael, împreună descoperă locuri misterioase (lagună, peşteri, far). Irene află povestea unui femei ce a murit în timp ce se îndrepta spre far, iar trupul nu i-a fost niciodată găsit. Îi citeşte jurnalul şi află de existenţa unei umbre distrugătoare. Partea de început este scrisă destul de ambiguu şi nu îţi dai seama de legăturile dintre Lazarus, femeie, umbre, lumini din septembrie, jucării, mama lui Irene. Apoi, se întâmplă multe lucruri într-un timp scurt care fac lumină în acest caz plin de suspans. Avem de-a face cu doppelganger, cu umbre nemiloase, cu o poveste din copilărie fascinantă, cu explozii.

Mă mir sincer că mi-a plăcut atât de mult fiindcă fantasticul cu acţiune bogată nu e chiar genul meu. Dar romanul este bine scris, este captivant şi are două scrisori minunate la început şi la sfârşit, aşa că, asta e, m-a cucerit. Să vedem ce mă aşteaptă în Umbra vântului şi Prizonierul cerului.

Puteţi cumpăra cartea de aici sau aici.

2 gânduri despre &8222;Luminile din septembrie&8221;

Lasă un răspuns

