Pelerinul Kamanita

DSCN2502

Lui Kamanita i se incredinţează caravane cu bunuri pentru a învăţa cum se vinde avantajos, cum se negociază şi cum poate obţine propria avere din comerţ. Întâmplarea face ca dorinţa de negociere să îi fie tulburată de întâlnirea cu o frumoasă domnişoară, Vasitthi. Pe aceasta o va iubi pe tot parcursul vieţii şi după aceasta.În prima parte, romanul urmăreşte peripeţiile lui Kamarita, aventurile prin care trece şi moartea lui, intrarea în paradis şi lumea de dincolo în partea a doua.

Temele principale sunt dragostea şi moartea, un rol principal în acest roman avându-l Buddha şi învăţăturile lui. Mi s-a părut interesant din acest punct de vedere, nu am citit o carte până acum care sa surprindă aceste credinţe, care să descrie în detaliu cuvântările lui Buddha. Este o alta cultură, cu alte principii şi mi-a luat ceva timp să mă obişnuiesc, de exemplu, cu ideea ca un bărbat poate fi căsătorit cu două femei. Bineînţeles, scopul principal este apropierea lui Kamanita de cinste, de corectitudine şi credinţă. Pe parcurs, el are câteva scăpări: petrece cu femei de o cinste discutabilă, risipeşte banii pentru ospăţuri, cumpărând cele mai scumpe bucate şi oferindu-le prietenilor. Nu este un soţ iubitor sau un tată atent, fiind mai mereu plecat: cu treburi sau la petreceri. În tot acest timp, Vasitthi e punctul lui de sprijin, este cea care îl va atrage din nou pe drumul cel bun.

Cartea mi-a amintit de Divina comedie a lui Dante, cu deosebirea că pelerinul Kamanita descoperă doar paradisul, fară a vedea chinurile din infern sau purgatoriu. Totuşi, el învaţă că totul este trecător, ce s-a născut trebuie să şi moară.

I-am dat 4 stele pe Goodreads pentru că deşi mi-au plăcut povestea şi cultura din care provine, pe alocuri stilul a devenit prea poetic pentru gustul meu în special pentru descrierea lumii de după moarte. Totuşi, evoluţia personajului principal m-a convins că e o carte de citit.

Mulţumesc editurii Litera pentru carte!

Lasă un răspuns

