Recenzie: Testamentul francez de Andrei Makine

testamentul francez

Am adăugat în comanda Elefant Testamentul francez de Andrei Makine, un autor pe care îl ştiam din Femeia care aştepta. A fost o alegere inspirată, iar în recenzia de astăzi vă voi spune de ce.

Asupra personajului principal acţionează două forţe: Franţa şi Rusia, fiecare ţară are influenţele, poveştile ei ce îl îndrumă pe calea identităţii. Iar el îşi doreşte cu disperare să afle cui aparţine.

Partea emoţionantă din acest roman este cea legată de bunica lui, o franţuizoaică demnă, respectată care îi spune poveşti despre istoria Franţei, dar care nu vrea să se despartă de Rusia. Imaginile create de bunică îi vor rămâne mereu în minte, îl vor tulbura şi îl vor lega iremediabil de Franţa. Ajunge să cunoască iubirea prin aceste istorioare, o imagine a unui bărbat ce îşi îmbrăţişează amanta pasional înainte de moarte îi apare de fiecare dată când caută acel sentiment covârşitor.

Testamentul francez este o carte croită din emoţii, din bucăţi despărţite de suflet, cu un final la care nu mă aşteptam. Mi-a plăcut pentru că mi-a oferit linişte în timp ce aruncam o privire pe copilăria nepotului.

Voi ce aţi mai citit? V-a plăcut recenzia mea?

Un gând despre &8222;Recenzie: Testamentul francez de Andrei Makine&8221;

  1. Mai intai trebuie sa spun ca imi place mult coperta, e primul lucru care mi-a atras atentia asupra cartii asa ca trebuie mentionat primul 🙂
    Imi place recenzia ta, e simpla si cuprinzatoare. Ai spus suficient incat sa ma convingi sa-i dau o sansa 🙂

Lasă un răspuns

