Top 5 Wednesday- Personaje principale

Competiţia Orkestra s-a terminat şi cum încă nu pot posta recenzii pentru că nu am aparatul cu mine, m-am gândit să scriu un articol de tip Top 5, pentru această miercuri fiind propusă tema cele mai interesante personaje din cărţile citite. 

Am întâlnit extrem de multe personaje fabuloase, excelent conturate, cu idei interesante, extravagante, personaje care ar merita să fie în acest top. Pentru că am prea multe alegeri de făcut, voi face topul doar pentru personajele întâlnite în 2014 în unele din cele 62 de cărţi citite. 

Primul loc îi aparţine lui Ivan Karamazov din Fraţii Karamazov, Dostoievski. Am scris despre el aici, nu mă voi mai repeta. 

Al doilea loc merge către Erika din Pianista, Elfriede Jelinek. Este o femeie aparent sub frâiele mamei ei, ascultătoare, cu o viaţă banală, în paralel însă e preocupată de tehnicile sado-maso şi de alte mici perversiuni. Dacă nici ea nu e interesantă, nu ştiu cine ar fi. Recenzia AICI. 

A treia poziţie este ocupată tot de o femeie, Zaliha din Bastarda Istanbulului, Elif Shafak. Un personaj puternic ce ascunde un secret cutremurător. Recenzia AICI. 

Apoi ar fi Justine din romanul cu acelaşi nume al Marchizului de Sade. Justine este fata inocentă, naivă, cu principii solide care ajunge să fie inplicată în cele mai perverse şi murdare ritualuri pentru că nenorocirile o urmăresc fără oprire. E o alegere controversată, dar mie mi-a plăcut romanul. Recenzia AICI. 

Ultimul personaj interesant este Meursault din Străinul, Albert Camus un personaj lipsit de emoţii, indiferent care ajunge să săvârşească o crimă. Regrete, în niciun caz, poate doar că în momentul crimei soarele bătea prea puternic. Încă nu i-am făcut recenzia, dar fiţi cu ochii pe blog şi o veţi găsi în zilele următoare.

Pe curând!

Lasă un răspuns

