Recenzie: Opere esenţiale, Albert Camus

Titlu: Străinul. Ciuma. Căderea. Exilul şi împărăţiaDSCN5262

Autor: Albert Camus

Editura: Rao

An apariţie: 2013

Nr. pagini: 624

Carte oferită de Librăria Libris.

Îmi doream de foarte mult timp să citesc Ciuma de Albert Camus, ocazia mi s-a ivit atunci când am primit coletul de la Libris, urmând să mă bucur de mai multe opere ale autorului francez.

Înainte de a spune câteva cuvinte despre fiecare, vreau să menţionez că am simţit o schimbare de stil şi atitudine a scriitorului ceea ce m-a făcut să îl îndrăgesc şi să îl apreciez. Mi se pare că a reuşit să se adapteze cu succes atmosferei, făcând cuvintele să curgă natural şi formând idei cu impact asupra cititorului.

Prima operă este Străinul şi urmăreşte un individ indiferent la ce se întâmplă în jurul lui: viaţă, moarte, căsătorie, crimă, toate sunt fără sens sau semnificaţie. Nu este afectat de moartea mamei lui, nu are regrete că a ucis o persoană, dar este deranjat de lumina puternică a soarelui. Bineînţeles, aceste trăsături îl fac să pară un psihopat fără inimă în cadrul judecăţii şi să devină un personaj excelent construit pentru cititori. Mi-au plăcut ideile care guvernau viaţa acestui personaj aparte şi toată filozofia din spatele cuvintelor. Merita aşadar 5 steluţe pe Goodreads.

În Ciuma avem mai puţină filozofie şi mai multă acţiune, aflăm cum apare, cum se răspândeşte şi cum dispare aceasta boală necruţătoare şi cum afectează ea mersul lucrurilor. Efectele sunt observate şi notate, iar noi descoperim ce s-a întâmplat în mica comunitate din aceste notiţe ale unui personaj ce va fi dezvăluit spre final. Mie mi-a plăcut foarte mult acest roman şi am urmărit cu sufletul la gură evenimentele, deci tot 5 steluţe pe Goodreads.

Căderea ne dezvăluie un monolog absurd al unui personaj fără speranţă, cu gânduri şi judecăţi de reţinut şi discutat. Este o scriere ceva mai scurtă, însă cuprinde o varietate de subiecte ce se succed rapid şi care ţin de absurd. 

Exilul şi împărăţia este o colecţie de şase nuvele, preferatele mele au fost Femeia adulteră şi Jonas sau artistul la lucru. Nu voi vorbi despre fiecare în parte, toate conţin un eveniment deosebit, încărcat de tensiune la care participă personaje puternice, frumos construite. Descoperirea vă aparţine. 

Cam atât despre operele lui Camus, mai trebuie să adaug că această carte are o copertă minunată? 

Recenzia a fost realizată datorită librariei online Libris , care mi-a oferit “Străinul. Ciuma. Căderea. Exilul şi împărăţia”. În Libris, găsiţi cărţi online aparţinând editurilor cunoscute (cărti în engleză sau în română) din diverse domenii.

 

 

Lasă un răspuns

