Recenzie: Hotel Bertram de Agatha Christie

Titlu: Hotel Bertram DSCN5254

Autor: Agatha Christie

Editura: Rao

An apariţie: 2010

Nr. pagini: 249

Trebuie să recunosc că nu am citit mai mult de 5-6 cărţi poliţiste în toată viaţa mea, deci nu sunt o cunoscătoare a genului. Acest lucru se datorează în principal faptului că prefer gânduri, filozofie, discuţii şi personaje complexe, bine construite în detrimentul acţiunii, iar cărţile poliţiste se îndreaptă exact spre acest segment al întâmplărilor, al răsturnărilor de situaţie, al misterului. De altfel, în Hotel Bertram se pune accent pe evenimentele ciudate ce se petrec în acest spaţiu şi mai puţin pe personaje şi povestea lor.

Miss Marple se întoarce în hotelul de care îşi aminteşte cu nostalgie din tinereţe şi descoperă că lucrurile arată la fel, aceeaşi înfăţişare, aceleaşi chipuri mândre, dar îmbătrânite, servicii ireproşabile şi mâncare delicioasă. Totul este înconjurat de o anumită distincţie, însă situaţia nu pare a fi normală, naturală, ceva îi dă senzaţia că nimic nu e în regulă. În continuare, încearcă să afle ce se întâmplă în acest hotel misterios.

Această carte nu m-a impresionat din mai multe motive. În primul rând, mi s-a părut că totul se desfăşoară prea lent, iar crima ( nicio carte poliţistă fără o crimă) a venit prea târziu până atunci investigaţia concentrându-se pe jafuri şi o dispariţie. Apoi, m-aş fi aşteptat ca Miss Marple să fie mai implicată în descoperirea vinovaţilor, să observe indicii ce au fost neglijate de alţii, însă ea se ocupă mai mult cu trasul cu urechea la discuţiile altora. E mai mult un observator, un personaj secundar ce nu mi-a atras atenţia. În plus, acţiunea e previzibilă şi o parte din concluzii le-am intuit înainte de a se da verdictul. Asta a stricat toată frumuseţea pentru că prefer să nu ştiu cine este vinovatul ( sau sunt), cum mi s-a întâmplat în Crima din Orient-Express sau în Zece negri mititei. Este păcat că ideea nu e fost valorificată cum trebuia, acest hotel pretenţios putând fi locaţia unor crime mult mai ingenioase.

Acestea au fost impresiile mele legate de Hotel Bertram, dacă voi ştiţi o carte poliţistă cu mai mult mister şi mai multă ingeniozitate îmi puteţi spune în secţiunea de comentarii. De asemenea, dacă v-a plăcut acest roman îmi puteţi spune de ce, poate aţi observat ceva ce eu am trecut cu vederea fiind, ce-i drept, o începătoare pentru acest gen de cărţi.

Dacă totul merge bine, mâine voi publica recenzia pentru Jocul îngerului de Zafon

Lorellei

Un gând despre &8222;Recenzie: Hotel Bertram de Agatha Christie&8221;