Recenzie: Dragostea în vremea holerei de Gabriel Garcia Marquez

DSCN5257 DSCN5255

Titlu: Dragostea în vremea holerei

Autor: Gabriel Garcia Marquez

Editura: Rao

An apariţie: 2014

Nr. pagini: 480

Sunt foarte atentă când aleg romane ce se învârt exclusiv în jurul unei poveşti de dragoste pentru a nu avea parte de prea mult sirop nesănătos sau chiar de prea multă dramă. O parte din cititori sunt emoţionaţi de povestea acestei iubiri neîmplinite, iar alţii consideră că totul este exagerat, iar comportamentul unui anumit personaj este dubios, în această postare veţi afla cum văd un lucrurile.

În primul rând, subiectul probabil că vă este cunoscut, Florentino şi Fermina se îndrăgostesc unul de celălalt după ce îşi trimit câteva zeci de scrisori pline de pasiune sau mărtusiri timide. Tatăl Ferminei nu este de acord cu această relaţie din cauza sărăciei lui Florentino şi o obligă pe aceasta să se căsătorească cu doctorul Juvenal şi să uite de iubirea ei din tinereţe. Din acest moment, Florentino îşi propune să nu o uite niciodată ( asta nu va însemna renunţarea la plăcerile trupeşti, ba dimpotrivă este se laudă că a avut 622 de femei în jumătate de secol) şi să aştepte momentul în care soţul ei va muri pentru a reveni cu o nouă propunere. Acest lucru se va întâmpla 50 de ani mai târziu, voi veţi descoperi dacă ea îi răspunde sau nu.

Din subiect probabil că veţi sesiza ce anume i-a deranjat pe cititori: atitudinea lui Florentino, el îi trimite scrisori pasionale, o urmăreşte, o observă, o aşteaptă pentru o perioadă mult mai lungă decât ni s-ar părea normal. E un stalker, altfel spus. Nici Fermina nu a stârnit păreri mai bune, fiind considerată o femeie rigidă, neprietenoasă. Sunt de acord cu aceste păreri şi cred că personajele acestea nu sunt obişnuite, nu sunt ceva ce vedem în fiecare zi, însă asta nu m-a împiedicat să îmi placă stilul lui Marquez şi povestea creată de el. Dacă mie nu îmi place o astfel de reacţie sau nu îmi doresc o legătură asemănătoare, nu înseamnă că nu mă pot bucura de o carte frumoasă care explorează acest subiect. La fel cum nu mi-aş dori să trăiesc în Minunata lume nouă de Aldous Huxley, dar mi-a plăcut fiecare idee din roman.

Un personaj care mi-a fost pe plac este doctorul Juvenal, soţul Ferminei, un om iubitor şi corect ce a contribuit cu numeroase eforturi pentru a clădi o căsnicie frumoasă. Legătura dintre cei noi nu este dezvoltată corespunzător, dar ne sunt dezvăluite câteva tabieturi ale celor doi, câteva certuri, câteva împăcări, nu este o iubire spectaculoasă, ci mai degrabă este o stare de stabilitate.

Revenind la titlu, un alt subiect abordat este holera şi a încercărilor de a lupta cu această boală ( purificarea apei, reguli stricte de igienă etc). Juvenal luptă pentru a salva oamenii de la moarte, însă de cele mai multe ori se loveşte de obstacolul de netrecut al superstiţiei. Nu este pus accentul pe acest subiect, este doar contextul în care se dezvoltă triunghiul amoros.

Acestea sunt părerile mele despre Dragostea în vremea holerei, le aştept pe ale voastre în secţiunea de comentarii.

Alte recenzii de la acelaşi autor: Despre dragoste şi alţi demoni

Recenzii pe alte bloguri: