Un concurs mare şi frumos pentru cititori

V-am tot ameninţat cu un concurs-răsplată pentru că sunteţi alături de Lorellei, acum a sosit vremea să vedeţi ce premiu se oferă.

Fără alte introduceri, premiul este un pachet cu toate volumele lui Alice Munro care au apărut în România, puteţi vedea cele patru titluri mai jos:

DSCN5457

Le-am citit pe primele 3 şi mi-au plăcut foarte mult, stilul de a scrie este minunat, iar personajele şi întâmplările deosebite. Sunt sigură că şi voi v-aţi bucura de aceste cărţi frumoase.

Înainte de a spune regulile, aş dori să precizez că verific condiţiile, cei care nu le îndeplinesc nu pot beneficia de premiu. De asemenea, nu vor fi permise înscrieri duble.

1. Like paginii Lorellei. 

Puteţi ajunge pe pagina Lorellei dând CLICK AICI sau folosind căsuţa din dreapta blogului.

2. Share Public acestei postări. Dacă întâmpinaţi probleme pentru a obţine linkul de share, vă rog să mă anunţaţi şi vă ajut.

3. Lăsaţi un comentariu la această postare cu:

Nume Facebook

Link share

Răspunsul la una dintre întrebări:

*Care este cartea ta preferată şi de ce?

sau

* De ce citeşti? Ce te atrage spre lectură?

Adresa de e-mail pentru a vă contacta în cazul în care câştigaţi.

Detalii concurs:

Câştigătorul va fi ales de mine, comentariul care îmi va plăcea cel mai mult va determina cine primeşte cele 4 cărţi.

Nu sunt interesată de cât de lung e comentariul, ci cât de puternic este mesajul, de cât de mult îmi arătaţi că vă place să citiţi, de cât de strânsă este legătura voastră cu cartea aleasă. Am ales această metodă de a alege câştigătorul pentru că vreau ca cele patru cărţi să ajungă la cineva care să se bucure cu adevărat de ele.

În cazul în care 2,3,5 comentarii îmi plac la fel de mult şi nu mă pot decide, voi considera câştigător pe cel care a postat cele mai multe comentarii pe blogul meu începând cu data de azi, 19 septembrie.

Concursul se va încheia la o zi după ce pagina de Facebook Lorellei va atinge 1200 de fani.

Premiul va fi trimis de mine doar la o adresă din România.

Recenziile mele pentru cărţile ce se oferă ca premiu:

Dragă viaţă 

Prea multă fericire

Ură, prietenie, dragoste, căsătorie

Update: Câștigătoarea este Iulia C. Felicitări! Ai timp până pe 18 iunie (inclusiv), să îmi trimiți o adresă la care pot expedia premiul. Adresa mea este stangeorgiana93@gmail.com.

Mi-a fost foarte greu să aleg ( a se citi teribil de greu pentru că dacă aș putea v-aș premia pe toți pentru faptul că iubiți atât de mult cărțile și le promovați mai departe), însă acesta este concursul, cele patru cărți trebuie să ajungă la un singur cititor.

Țin să vă menționez (deși cred că știți deja) că acest blog este închis, în continuare eu scriu doar pe http://lorellei.com/. Aruncați un ochi, găsiți cărți frumoase și poate vor mai fi concursuri, de data aceasta cu reguli diferite.

42 de gânduri despre &8222;Un concurs mare şi frumos pentru cititori&8221;

  1. ce frumooos! de obicei nu ma prea inscriu la concursuri dar daca premiile sunt in carti, atunci chiar nu ma pot abtine. 🙂
    Sper sa nu fie cu suparare. 🙂

    numele de fb: Diana Relly
    share: https://www.facebook.com/diana.relly/posts/704803509600111

    Sa aleg o carte preferata este greu dar o sa ma las purtata de impulsul momentului si o sa spun „Fara Speranta” – Colleen Hoover. Este o carte citita recent dar are in ea atat de multa suferinta si totodata atat de multa iubire, incat ma face sa o indragesc maxim. Mi se parte construita cu dozele ideale dintre cele doua componente. Ba chiar m-a facut si sa rad pe alocuri. Este un Tot foarte bine pus la punct si m-a cucerit inca de la primele pagini. Are un stil alert si in fiecare pagina descoperi ceva ce iti place. 🙂

    Am fost in transa cateva zile dupa ce am terminat-o. 🙂

    pupicei!

  2. pauna oana

    Am multe carti peferate citite de-a lungul timpului si pentru ca nu se asemana deloc,nu fac parte nici macar din acelasi gen de literatura,nu am locul 1,2,3,…10,ci mai multe de locul 1.O sa spun cateva cuvinte doar de ultima carte citita.
    De cand am citit descrierea am zis ca trebuie sa o citesc.Apoi,peste mult timp am castigat-o la un concurs.Eram asa fericita.Am devorat-o de cum am desfacut-o din ambalaj.Se numeste Rendez-vous cu lumea de Aurora Liiceanu.Nici nu stiu ce sa scriu despre ea.E genul de carte care te acapareaza din primele randuri prin filosofia,simplitatea,eleganta si frumusetea cuvintelor si nu-ti da drumul pana la ultima fila cand te lasa zapacit si visator.Mereu am vrut sa citesc carti despre femeie si despre oameni in general si aceasta e cartea potrivita.Desi poate parea legata doar de planul relatiilor,il depaseste largind cercul spre importante filosofii de viata si la final te simti mult mai castigat decat daca ai fi citit o carte din care ti-ai fi amintit doar actiunea.Aceasta carte nu are actiune si daca are inseamna ca eu am uitat-o pentru ca la lectura ei m-a preocupat mai mult sa gandesc,sa meditez,sa despic in sute de fire fiecare propozitie citita.
    Nu cred ca pot sa scriu ceva mai cuprinzator decat am scris aici.Pentru cine doareste recomand calduros lectura cartii.

    anastacie93@yahoo.com

  3. Particip cu drag!

    Nume facebook: Adelina Tomescu
    Share: https://www.facebook.com/adelina.tomescu/posts/765873376806268
    Mail: tais379@yahoo.com

    De ce citeşti? Ce te atrage spre lectură?

    Citesc de cand ma stiu. Inca dinainte sa invat intelesul semnelor denumite litere. Priveam cu dorinta si curiozitate biblioteca mamei si ma intreb de ce atunci cand se retragea sa citeasca o carte vedeam in ochii ei o sclipire noua, trasaturile i se destindeau, sau din contra, o cuta aparea intre sprancenele ei atunci cand personajele din cartea pe care o avea in mana treceau prin intamplari tensionate. Mai tarziu, am invatat si eu sa citesc si mama mi-a pus in brate prima carte – Povesti nemuritoare. Mi-a dat astfel cheia spre o nepretuita comoara. Cartile sunt bogatia ce nu se sfarseste niciodata, pentru ca o viata de om nu e de ajuns sa o cuprinda. Asta e cea mai mare mahnire a mea, faptul ca nu o sa am destul timp sa citesc toate cartile minunate care ma asteapta. Stiu ca o sa fiu nevoita sa aleg, si poate unii autori o sa ma priveasca cu ochi tristi de undeva de sus, pe buzele lor ivindu-se intrebarea: de ce nu citesti si cartile mele? Totusi, atat cat imi sta in putinta, o sa citesc cu nesat tot ce imi ajunge in biblioteca. Si totusi, de ce citesc? E greu sa transpun in cuvinte sentimentul de plenitudine si deplina fericire pe care mi-l daruieste marinimoasa o carte buna. Insa pot sa spun ca citesc pentru ca astfel traiesc mii si mii de vieti. Iubesc de mii de ori, ma nasc si mor, plang, rad alaturi de personajele preferate, merg mana in mana cu ele spre noi aventuri. Citesc pentru ca vreau sa stiu mai multe, vreau sa imi umplu mintea cu informatii pretioase, sa ma cufund in oceanul cunoasterii, sa traiesc iar si iar bucuria novicelui care se afla in fata unei noi descoperiri. Citesc pentru ca fara carti as fi pustiita sufleteste si nu mi-as mai gasi locul in lumea aceasta ce e cateodata atat de searbada… Citesc. Si stiu sigur ca o voi face mereu.

  4. Adelina Popa

    * De ce citeşti? Ce te atrage spre lectură?
    Pentru ca lectura nu inseamna doar „Am citit o carte de dragoste si mi-a placut personajul” sau „am citit o carte de filosofie si ma cred mai destept”. Lectura nu e doar o buna evadare din realitate, ci este cheia care iti deschide mintea. Indiferent de genul de carti pe care il preferi, tu iti dezvolti vocabularul cu fiecare pagina citita. Fiecare rand citit te face mai bogat. Tone de informatie ajung la tine, in timp ce tu te relaxezi. Este ca si un sport pentru creier. De asta iubesc lectura.

  5. Matei Gabriela https://www.facebook.com/gabriela.i.matei/posts/628146717301415.Carta pentru mine inseamna bucuria de a trai impreuna cu personajele ei,cele mai minunate,aventuri,drame sau sentimente.Am citit tot ce mi-a stat in mana si placerea de a citi o carte nu se compara cu nimic altceva. traiesc impreuna cu ea, respir,plang sau rad….o multume infinita de sentimente .Si cea mai frumoasa poveste am trait-o citind Torente de Marie-Anne Desmarest .

  6. FB: Daniela Gabriela Ionescu
    Share: https://www.facebook.com/daniela.ionescu.315/posts/710093449079618
    Am mai multe carti preferate. Avand in spate o facultate de Filologie (Romana- Engleza) si lucrand si in invatamant o perioada iti dai seama ca am citit mult. Toate astea inainte sa apara calculatorul in viata mea si rau a facut. Am citit si autori rusi, francezi, germani pe langa cei englezi sau americani, toate astea din placere si curiozitate. Mi-a placut Contele de Monte Cristo pentru replicile inteligente date celorlalti participanti la conversatie si vastele cunostinte pe care personajul le detinea din diferite domenii. Scrisa de Emile Zola ( La paradisul femeilor), o carte pe care o citeste pe nerasuflate, mi-a placut blandetea, candoarea si istetimea personajului feminin Denise. In lista pot sa adaug si cartile lui Dickens ( Marile speranțe, Aventurile lui Oliver Twist, David Copperfield, Colind de Craciun si altele ) care prezinta imaginea societatii engleze din prima jumatate a sec. al XIX- lea. Printre temele romanelor sale se numara soarta grea a copiilor, goana dupa profit care dezumanizeaza, formarea personalitatii unor tineri. Si multe altele…
    Multumim pentru minunatul concurs.

  7. FB: Simo Florina
    Share: https://www.facebook.com/simo.super.587/posts/1494321134154605
    E-mail: simonyk_kyss4u@yahoo.com

    Nu pot să spun că am o carte preferată, care îmi place cel mai și cel mai mult. Fiecare carte pe care o citesc are ceva ce-mi place și în care, uneori, mă regăsesc.

    În primul rând, citesc pentru că îmi place să-mi pun imaginația la treabă. În cazul cititului poți alege singur cum ”vezi” în minte imaginile și relatările pe care le citești într-o carte. Aici, fiecare își imaginează conținutul în felul lui, astfel că pot exista mai multe variante asemănătoare ale aceleiași povești, spre deosebire de un film sau un serial unde vezi exact ce ți se dă să vezi: decorul, trăsăturile oamenilor, vestimentația…etc. Mie una mi se pare mai ”mișto” să-mi imaginez eu cum arată un personaj dintr-o carte sau cum arată, de exemplu, casa unde se desfășoară acțiunea.
    Mie-mi plac, în special, cărțile romantice cu prinți sau contese sau trăsuri…nu sunt o mare fană a cărților SF.

    În al doilea rând, îmi place să citesc pentru că îmi mai îmbogățesc – zic eu – vocabularul.

    În ultimul rând, prefer, mai degrabă, să citesc o carte decât să mă uit la tv la fel și fel de emisiuni cu fufe proaste care se hlizesc ca (și) curcile sau să mă uit la știri cu morți și răniți.

  8. Nume: Andrea Beres
    De ce citesc??????……..pentru ca trebuie sa respiri sa traiesti 🙂 ………si am mai observat ca ma invata sa gandesc.

  9. FB Camelia Teodora Gornic Grosu
    e-mail
    Intotdeauna mi-a placut sa citesc, in timp ce citeam imi imaginam, vizualizam tot ceea ce citeam, asa imi largesc orizontul, ma fascineaza cartile despre alte culturi, taramuri indepartate.In perioadele grele pentru mine, din nu conteaza ce motive, toate aceste perioade grele le-am depasit cu ajutorul lecturilor si al goblenului.nici nu as putea sa-mi imaginez viata fara lectura.

  10. Frumos concurs!

    Nume facebook: Cosmina Gabriela Iacob
    Share: https://www.facebook.com/iacob.cosmina.5/posts/345868532249694

    O sa sune cam ciudat, dar: imi place sa citesc pentru ca povestile din carti sunt mult mai interesante si mai emotionante (si mai frumoase) decat „povestea vietii mele” :))) Trec deseori prin perioade foarte grele si sunt trista mai mereu, iar cand citesc uit de aceste moomente si pot sa imi imaginez ca sunt eu cea care traieste povestea din cartea pe care o citesc. Si cum am citit numai carti minunate, imi place sa cred ca realitatea este cea din carti si viata mea este un cosmar 😀

    E-mail: iacobcosmina94@yahoo.com

  11. Nume Facebook: Anna Grey
    Share: https://www.facebook.com/Stylinson593/posts/706728872742416
    e-mail: animary22@yahoo.com

    *Spoiler*

    Cartea mea preferată este mai mereu ultima pe care o citesc. La fel ca Charlie, de fiecare dată când citesc o carte, mă ataşez de ea şi devine preferata mea. Dar după ce mă apuc de alta, mă ataşez şi de ea. Momentan, trilogia Jocurile Foamei este pe primul loc.

    Văzusem primul film, şi să fiu sinceră nu m-a suprins atât de tare, dar totuşi mi-a plăcut. Vara asta prietena mea care e înebunită după trilogie şi film, mi-a împrumutat cărţile, deoarece noi ne împrumutăm cărţi. Prima care mi s-a părut de-a dreptul uimitoare. Nu mă aşteptam să-mi placă atât de tare, încât să mă apuc de a doua carte imediat după. Le-am citit foarte repede, iar după ce le-am terminat am rămas cu un gol în mine cât Casa Albă.

    Mi-a plăcut curajul lui Katniss, iar când s-a oferit voluntară pentru sora sa mai mică, m-am gândit imediat la sora mea, şi ce aş fi făcut eu în locul lui Katniss (diferenţa de vârstă dintre noi e aceeaşi ca la Prim şi Katniss). Ea m-a făcut să realizez că dacă tu chiar îţi doreşti ceva, o poţi obţine dacă lupţi. Katniss a sfidat Capitoliu pentru a-şi apăra sora, şi asta a dus la sfârşitul Jocurilor. Curajul ei şi iubirea faţă de cei dragi a pus capăt tuturor nelegilor din districte. Curajul ei a dus la o lume mai bună, o lume la care toată lumea visa.Peeta e băiatul perfect, pe care orice fată şi l-ar dori. Ce fată nu şi-ar dori un iubit care s-ar lăsa pe mâna duşmanului numai pentru a-şi salva iubirea vieţii? Tot ce şi-a dorit a fost să o apere pe Katniss, iar după ce a reuşit s-a ales cu un creier spălat. Nu prea frumos. Dar deşi în capul lui se învârteau tot felul de chestii, ştia că nu e bine să stea în preajma ei, ştia că e o persoană importantă pentru el şi nu voia să o rănească.Cel mai mult l-am adorat pe Finnick. Personalitatea lui şi caracterul lui e pur şi simplu…ah. Deşi a avut de suferit pentru că Capitoliu a făcut ce a vrut cu el, a fost mereu o persoană care ştia ce voia de la viaţă. Povestea lui cu Annie m-a impresionat şi mai mult. O iubea atât de mult încât ar fi făcut orice pentru ea. Atunci când Finnick a fost omorât de mutanţi am plâns mai mult decât am plâns în întreaga viaţă. Îl adoram atât de mult pe tipul ăsta, încât am început să o ”urăsc” pe Suzanne pentru că la omorât. Iar atunci când am ajuns la finalul cărţii, şi am văzut că Annie are un fiu cu el, am început efectiv să fac ca cea mai mare nebună. Pur şi simplu nu puteam accepta faptul că el s-a dus şi a lăsat-o pe Annie singură cu un copil. Era ceva mult prea mult. Mă ducea mereu cu gândul la unul din unchii mei care a făcut acelaşi lucru.

    Revenind, cărţile au depăşit cu mult aşteptările mele. Ideile lui Suzanne m-au uimit, pentru că eu una nu aş putea să creez lumea pe care a creat-o ea. S-a gândit la toate personajele, şi le-a dat fiecăruia ceva care să îi facă speciali.Trilogia asta m-a dus până la lacrimi, şi m-a uimit de-a dreptul. Le-o recomand tuturor cu cel mai mare drag, deoarece trilogia asta are tot ce-i trebuie pentru toate gusturile. Acţiune, aventură, dragoste.

    Probabil nu am scris cea ce ai cerut tu, dar sincer, atunci când cineva îmi cere o părere despre cartea preferată, îi răspund ceva gen: OMG A FOST ATÂT DE GAOIGAHL ŞI FINNICK ŞI OMG KATNISS GKLDHGSP
    da :)))
    totuşi sper că ai înţeles ceva din rândurile pe care le-am scris mai sus.

  12. fb: Alina Misaki
    Share: https://www.facebook.com/alina.iuliana.7/posts/768015676575528
    Mail: alina.iuliana95@yahoo.com

    Cratea mea preferată este „Inferno” de Dan Brown. A reuşit să ocupe acest loc important în sufletul meu datorită misterului (un mister din ăla ce îţi aleargă prin oase), datelor istorice bine îmbinate cu realitatea contemporană şi a personajului principal, pe care uneori aş vrea să îl văd materializându-se dinaintea ochilor. Bineînţeles, citind această carte am ajuns să vizitez Florenţa, Veneţia, Roma, să aflu de una dintre marile probleme ale populaţiei şi să ţin, de multe ori, cu personajul negativ: ))
    Mulţumim pentru concurs :3

  13. fb Kremer Anamaria Rut share: https://www.facebook.com/kremer.anamariarut/posts/979012175457755 mail anamaria_rut@yahoo.com. Citesc de mica…ma ajuta sa gandesc, sa ma formez.Cand eram mica ma ascundeam cu lanterna sub plapuma ca sa nu vada mama lumina pentru ca citeam pana tarziu….dar tot ma prins 😛 este ca un drog. Acum citesc carti de Anchee Min Am inceput cu ” Imparateasa Orhidee”, urmeaza ” Ultima imparateasa” si ” Perla Chinei”. Multumesc! Si iti doresc o zi buna! :*

  14. Nume Facebook : Tilica Maria Alexandra
    Link share : https://www.facebook.com/tilicamaria.alexandra

    O carte care m-a impresionat foarte mult este ”Gervaise” de Emile Zola. Eroina care da si titlul romanului in 2 volume traieste o viata cu suisuri si coborasuri. Dintr-o femeie parasita de tatal copiilor ei si abia traind de pe o zi pe alta ,aceasta reuseste sa sa-si intemeieze un camin cu un alt barbat cu care se casatoreste si isi deschide o spalatorie care intruchipeaza visul ei. Dar ea decade intr-un proces lent si sfasietor si ajunge sa faca si lucruri de care nici nu credea ca e in stare. Ea capituleaza intr-un final in fata inevitabilului.

    Am ales aceasta carte deoarece cuprinde o poveste care creeaza emotii care te pot coplesi si reda atmosfera secolului al XIX-lea veridic si comportamentul personajelor este unul dintre cele mai probabile in situatiile date. Prin varietatea de trairi iti dai seama ceea ce compune un om la nivel psihic.
    Multumim pentru concurs!

    Mail : mary_rdb11@yahoo.com

  15. Nume Facebook: Lorelai Elly
    Share:https: //www.facebook.com/lorelai.elly/posts/1690179651206532
    E-mail: cicaamogagica6666@gmail.com (este al fratelui meu)

    Cartea mea preferata este Lorelei de Ionel Teodoreanu, de fapt , este prima pe care am citit-o si mi-a placut cu adevarat.
    Inainte uram cititul , mama ma obliga sa citesc carti anoste pe care nu le intelegeam in integime.Fugeam cand auzeam cuvantul ,,biblioteca ” si imi doream sa scap de toate lecturile scolare. In vacanta de vara din clasa a saptea am fost la tara, biblioteca bunicului mi se parea imensa si deloc atragatoare , dar pentru ca ma plictiseam m-am decis sa citesc.
    Am privit atent fiecare carte pana sa aleg una,am ales-o pe cea mai noua , cea mai bine ingrijita.
    La sfarsitul verii citisem mai mult de jumatate din cartile bunicului .
    Acum am 18 ani si nu trece o zi fara sa citesc macar cateva pagini , imi cheltui aproape toti banii pe cartii , pe cand prietenele mele isi iau accesorii si hainute la moda. 😛

    Multumesc pentru concurs. 🙂

  16. Facebook: Ilie Andreea
    Share: https://www.facebook.com/ilie.andreea.583/posts/782442345132458

    Întotdeauna am considerat că „viaţa e precum o carte bună; cu cât o parcurgi mai mult, cu atât începe să aibă sens.” Sincer, nu aş ştii să spun cam pe la ce vârstă şi în ce moment a început totul…toate aceste jocuri de cuvinte care m-au atras ca un magnet, aşa cum o albină trage la miere.

    Poate a început atunci când eram mică, iar eu o aşteptam cu nerăbdare pe mama să vină să-mi şoptească poveşti cu prinţese şi Feţi-Frumoşi pe cai albi. Sau poate că totul s-a declanşat atunci când am început să merg la şcoală şi am învăţat literele, iar încet-încet am intrat în „universul secret” al cărţilor.

    De ce citesc? Hmm…multă lume îmi pune întrebarea asta, chiar şi tu, chiar şi eu. Atunci când încep o carte, nu-mi place „să trec prin ea ca gâsca prin apă”, ci îmi place „să o mestec, să o diger pe îndelete”. Îmi place să le răsfoiesc, să simt mirosul lor divin şi fiecare pagină sub mâinile mele.

    Nu cred că avem nevoie neapărat de motive pentru a citi. Pur şi simplu, o facem!

    Citesc…pentru mine, pentru pura mea placere. Citesc…pentru că îmi place, îmi dă o senzaţie de bine. Citesc…pentru că ador să mă pierd în lumi total diferite de a mea. Citesc…pentru că îmi place să trăiesc clipa la maxim. Citesc…pentru că în cărţi îmi găsesc refugiul, liniştea, speranţa şi visele. Citesc…pentru că îmi place să-mi pun imaginaţia şi creativitatea în joc. Citesc…pentru că sunt o fire curioasă, care adoră misterul, suspansul şi intrigile. Citesc…pentru că în cărţi găsesc cele mai nebănuite „comori”. Citesc…pentru că ea, cartea, e „un bun prieten” şi „nu se supără niciodată dacă nu-l înţelegi”. Citesc…pentru că ele, cărţile, sunt „mici şi nostime fragmente portabile de gândire”. Citesc…pentru că „ele nu ne mor, ele ne nasc continuu”!

    Încerc să fac rost de cărţile mele preferate, indiferent de formatul lor. Pentru mine, „o carte bună îşi ascunde cele mai bune pagini printre cuvinte” şi nu prea contează în ce stare se află.

    Nu pot să închei fără să vă dau un mic sfat de la prietenul meu, Confucius: „Oricât de ocupat ai fi, trebuie să găseşti timp ca să citeşti!”

    • Mie mi-a plăcut mult Alice Munro, din această cauză am ales acest premiu. Îmi pare rău că nu participi, am întânit câteva comentarii interesante prin acest concurs.

  17. Pe Facebook mă găsești sub numele de Iulia, iar linku-ul share-ului este acesta: https://www.facebook.com/iulia.emce/posts/726911424010673

    Să știi că, pentru mine, nu e nimic mai greu decât să numesc o carte preferată. De fapt, cred că pentru toți îndrăgostiții de lectură e dificil. Cum să alegi una dintre atâtea când toate te-au marcat într-un fel, când toate și-au lăsat amprenta asupra ta? Așa că îți voi răspunde la cea de-a doua întrebare: de ce citesc? La mine e simplu: 1. citesc pentru că numai așa știu eu să fac față lumii în care trăiesc; 2. citesc pentru că ființele de hârtie sunt singurele care nu pleacă nicăieri, dimpotrivă te așteaptă cuminți și le regăsești ori de câte ori simți tu nevoia să te întorci la ele; 3. citesc pentru că nimic nu e mai frumos pe lumea asta decât să colinzi secole, milenii, meleaguri îndepărtate pe aripile fanteziei – și asta îți oferă cărțile; 3. citesc pentru că mama m-a învățat (și apoi am înțeles și singură) că o carte e cel mai loial prieten.

    Mulțumesc pentru concursul ăsta minunat! E cel mai frumos lucru să dăruiești cărți și să le răspândești mesajul, răsplătindu-le, astfel, pentru toate câte fac ele pentru noi :).

  18. Facebook: Ema Georgiana
    Share: https://www.facebook.com/ema.georgiana1985/posts/710926398984296
    E-mail: insideovi2005@yahoo.com

    Cartea mea preferata este Adam si Eva, de Liviu Rebreanu. Aceasta carte mi-a schimbat perceptia despre viata si moarte, despre iubire si tot ce inseamna ea. Pe scurt, ideea de baza a cartii este ca fiecare dintre noi traieste mai multe vieti (precum in filosofia budista) in care intalnim aceeasi persoana, acea persoana care ne reintregeste ca fiinta si ca pe parcursul acestor vieti ne luptam sa o gasim, sa retraim sentimentele de recunoastere si iubire si sa fim cu ea.
    Cand am citit-o prima data eram un copil care credea in faptul ca atunci cand murim disparem pentru totdeauna si aceasta carte m-a impresionat foarte mult. Ulterior, am intalnit pe cineva alaturi de care am ajuns sa simt acel sentiment ca il cunosc dintr-o viata anterioara, ca undeva ne-am intalnit si ca parca stiu totul despre el, desi abia ne cunosteam.
    V-o recomand si voua 🙂

  19. Nume Facebook: Alexandra Andreea

    Link share: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=279723538889222&id=100005547345091

    Răspunsul la una dintre întrebări:

    *Care este cartea ta preferată şi de ce?

    Momentan cartea preferata este Cimitirul de Teleshpan. De ce, simplu, pentru ca este ultima carte citita. Citesc doar ce-mi place si se digera usor de entitatea mea, cum este normal sa facem toti.

    sau

    * De ce citeşti? Ce te atrage spre lectură?

    Pentru ca-mi place, ca ma linisteste, ma scoate din rutina zilnica, imi da posibilitatea sa accesesz alte lumi/timpuri/medii, pe care nu o sa am ocazia sa le cunosc in viata aceasta. In plus, cartile deschid minti, te educa, te ajuta, te invata doar cu o singura cerinta; sa iti doresti asa ceva.

  20. Nume Fb: Gabriela Militaru
    share: https://www.facebook.com/gabriela.f.militaru/posts/825277017492426

    De ce citesc? Citesc pentru ca-mi place, pentru ca simt ca ma relaxez complet si nimic nu ma scoate din starea de fericire pe care o resimt in momentul in care am o carte in mana. Citesc pentru ca ma transpun in pielea personajelor si le simt bucuria, tristetea, durerea, traiesc o data cu ele si se lasa cu rasete sau plansete de fiecare data. Citesc pentru ca prieteni mai buni decat cartile nu am, le apreciez mult prea mult pentru a le ignora, mi-au oferit mult prea multe pentru a le da deoparte. Si nu in ultimul rand, citesc pentru ca asa simt ca trebuie. Vreau sa aflu, vreau sa cunosc si perspectiva altora, vreau sa ma cultiv, nu sa ma depreciez uitandu-ma la TV sau mergand in cluburi. Pur si simplu, nu e in firea mea. Citesc pentru ca asta ma reprezinta!

  21. Facebook: Razvan van Firescu

    link share: https://www.facebook.com/razvan.vanfirescu/posts/885960868080659

    Care este cartea ta preferată şi de ce?

    Una dintre cartile mele preferate este Curcubeul gravitatiei de Thomas Pynchon pentru ca:

    “Mizanscenele lui Pynchon sunt geniale şi fantastice, morbide şi pornografice, ireale şi excitante. Nimic la Pynchon nu este suficient! Cuvintele în mâinile sale transformă camera într-un vagonet care rulează cu o viteză ameţitoare pe şinele unui roller-coster proiectat de Escher! Dacă William S. Burroughs a inventat nimic nu e real, totul e permis, Thomas Pynchon sigur pune în practica sintagma omului cenuşiu”

    •••

    “Dacă Curcubeul gravitaţiei ar fi fost un game-board atunci Pynchon i-ar fi depăşit şi pe Teuber şi pe Weder şi pe Vaccarino, pentru că în jocul său, jucătorii fac regulile şi modifică tabla iar resursa principală nu este niciodată în pericol terminare şi oferă intense surprize celui ce ştie să profite de Magia Paranoiei. Aici nimeni nu câştigă şi toată lumea participă condiţionat, condiţia fiind simplul fapt că exişti. Jocul lui Pynchon este jocul lumii întregi, potenţat din plin de supradoze narcotice, condiţionări pavloviene şi paranoia.”

  22. Nume Facebook: Anca VI Prioteasa

    Link share: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=268749266668788&id=100006011499269

    Care este cartea ta preferată şi de ce?: Am citit „Singur pe lume” de Hector Malot cand treceam printr-o perioada mai dificila, m-a ajutat foarte mult sa trec cu bine de acea etapa. Consider ca exista o legatura foarte speciala intre mine si cartea respectiva, a fost un psiholog foarte bun asa ca mereu va ramane in sufletul meu!

    E-mail: emailpvia@gmail.com

  23. Cartea o lume de basm…o lume a miracolului pe care si tu il poti creea.Cartea un bebe care va creste odata cu tine,va merge,va ganguri,va avea primele emotii…o lume necunoscuta si de explorat in permanenta.Ultima carte citita ” Fluturi- Irina Binder „,un deja vu al fiecarei persoane,aceeasi scena cu alti actori..ras si plans,agonie si extaz ! In prezent citesc ” De ce iubim femeile-Mircea Cartarescu „

  24. Facebook Cornelia Cornelia

    Cea mai frunoasa carte pe care am citit-o este Ma pierd in tine , singura carte care a ajuns la sufletul meu si m-a facut sa plang inca din primele pagini

Lasă un răspuns

