Recenzie: Fahrenheit 451 de Ray Bradbury

Autor: Ray Bradbury

Editura: Art

An apariţie: 2013

Nr. pagini: 176

Carte oferită de Librăria Libris

Copertă şi titlu

După cum puteţi vedea în prima poză, printr-un cerc decupat se poate vedea titlul şi autorul, iar sub aceste informaţii se află un chibrit, semnificaţia acestuia o veţi înţelege din subiect. Atunci când îndepărtăm supracoperta, cartea arată aşa: DSCN5382

Este o copertă frumoasă, ce atrage atenţia şi toţi cei care au văzut-o au vrut să afle subiectul cărţii. Titlul reprezintă temperatura la care hârtia începe să ardă fiind în strânsă legătură cu ce se va întâmpla în roman.

Subiect Fahrenheit 451

Pentru un cititor, Fahrenheit 451 descrie o situaţie înspăimântătoare, cea în care cărţile au fost interzise, de fiecare dată când sunt găsite pompierii vin şi ard casa cu toate cărţile din ea, uneori chiar şi cu locatarii. Este un delict să deţii cărţi, iar plata se face în foc şi cenuşă. De asemenea, este recomandat să nu gândeşti, să îţi petreci timpul cu activităţi superficiale, să nu te ataşezi de nicio persoană şi neapărat să circuli cu viteză prin oraş, nu trebuie să ai nicio remuşcare pentru pietonii pe care îi omori.

Guy Montag este un pompier care îşi iubeşte meseria, adoră să vadă cum focul distruge cărţile din fiecare casă. Se simte împlinit şi are iluzia fericirii. Totul se schimbă atunci când o întâneşte pe Clarisse, o tânără de 17 ani care iubeşte să observe lucrurile simple din natură, care se bucură de ploaie şi stele, care adoră să discute, să poarte conversaţii inteligente. Din acest moment, Montag se îndreaptă spre cealaltă tabără, a iubitorilor de cărţi, a celor care cred în puterea cuvintelor.

Impresii despre Fahrenheit 451

Acest roman are un impact foarte mare asupra celui care a îndrăgit măcar o carte. Este aproape dureros să citeşti despre cum zeci de cărţi sunt arse, distruse, atâtea poveşti fiind sortite uitării. La fel de trist este să observi cum oamenii sunt din ce în ce mai preocupaţi de lucruri neimportate, de evenimente banale, fără a căuta vreun sens în ceea ce fac. Mi s-au părut remarcabili oamenii care au ales să ardă alături de cărţile lor şi nu au vrut sub nicio formă să renunţe la cultură, am avut aceeaşi părere despre oamenii care s-au hotărât să memoreze cărţile pentru a le păstra puterea. Romanul m-a făcut să mă gândesc ce aş face în această situaţie, cel mai probabil aş fi făcut parte din a doua categorie, cea care memorează cărţi apoi aşteaptă momentul potrivit pentru a relua tipărirea cărţilor. În acelaşi timp, m-am bucurat că societatea noastră nu a ajuns la această ură faţă de cărţi şi că pot avea o bibliotecă frumoasă, îmi pot umple timpul liber cu cititul fără să mă trezesc că pompierii vor să îmi incendieze casa, iar eu să fiu urmărită de un Câine Mecanic Asasin.

Fahrenheit 451 atinge un subiect foarte important pentru fiecare persoană care nu doreşte să se cufunde în mediocritate şi rutină, este o lectură rapidă  ( are doar 180 de pagini) şi frumoasă. Aştept comentariile voastre cu păreri despre această carte, ce stări v-a dat, dacă aţi citi, dacă vă place acest tip de romane.

Recenzia a fost realizată datorită librariei online Libris , care mi-a oferit “Fahrenheit 451”. În Libris, găsiţi carti online aparţinând editurilor cunoscute (cărti în engleză sau în română) din diverse domenii.

2 gânduri despre &8222;Recenzie: Fahrenheit 451 de Ray Bradbury&8221;