Mini-reviews #1

Pornim de la ipoteza că am rămas în urmă cu recenziile şi că raraori îmi vine să scriu o recenzie completă pentru o carte citită acum o lună, în general renunţ. Apoi adăugăm faptul că facultatea a început în forţă şi am nenumărate alte treburi în afara blogului. Totuşi nu vreau ca cititorii blogului să rămână fără recomandări/ păreri şi uite aşa ajungem la mini-reviews. Altfel spus, voi menţiona doar ce mi se pare important pentru fiecare carte în parte şi veşnicul mi-a plăcut/nu mi-a plăcut.

Începem cu Ian McEwan cu Prima dragoste, ultimele ritualuri. În aşternuturi. Este prima oară când citesc ceva de la acest autor, nu ştiu exact cum să exprim întâlnirea cu el. Mi-a amintit de Marchizul de Sade pentru că subiectele lui sunt legate de sex, tratate aşa cum o minte bolnavă ar face-o ( exemplu: pedofilie+ crimă). Totuşi nu pot să îi neg existenţa pentru că a scris bine şi eu asta caut. Dacă nu aveţi o fire prea puternică, nu l-aş recomanda, imaginile sunt destul de violente şi surprinzătoare.

DSCN5258

Trecem la un clasic, Stevenson cu romanul Curiosul caz al doctorului Jekyll şi al domnului Hyde. Cred că toţi ştiţi despre ce este vorba, dacă nu din carte, cel puţin din multele ecranizări. Mai exact vorbim de personalitate dublă, cu o parte prietenoasă, umană şi una de monstru, diabolică. Romanul are undeva pe la 100 de pagini, se citeşte repede, dar ridică multe întrebări şi subiecte de discuţie.

Acum câţiva ani am citit Shogun, n-am putut să mă opresc la o singură carte de la James Clavell. Am ales Tai-Pan şi mi-a plăcut foarte mult. Am aflat lucruri despre englezi şi chinezi, m-am familiarizat cu un nou tip de cultură şi am crescut alături de personaje. Dacă nu mă înşel, i-am dat 5 stele pe Goodreads.

George Orwell- Aspidistra să trăiască! Este o carte cu un subiect actual: banii. Personajul principal îşi ratează viaţa pentru că refuză să se afle sub controlul banilor, însă chiar dacă nu îi are şi nu îi poate folosi, banii sunt mereu subiect de discuţie şi scuză pentru nereuşite. Uneori devine enervant să tot citeşti despre cineva care nu înţelege că exagerează îndepărtându-se în totalitate de bani. Aspidistra să trăiască! este o carte care punctează multe idei de bun simţ, care atrage atenţia asupra unor probleme ale societăţii şi bineînţeles, a obţinut 5 stele pe Goodreads şi promisiunea că voi mai reveni la Orwell.

Ziceam într-o postare anterioară că îmi este dor să citesc Shakespeare, mi-am luat aşadar Visul unei nopţi de vară şi Othello. Ce pot să zic în afară de faptul că sunt incredibil de bine scrise? A, ştiu, sună mult mai bine în engleză decât în română. Totuşi, munca traducătorilor este colosală şi îi apreciez enorm pentru ce au făcut.

Nu uitaţi să citiţi şi celelalte recenzii publicate azi pe bloguri:

Gabi

Alina