Recenzie: Adulter de Paulo Coelho

967829_370431773113434_1820678458_n

Titlu: Adulter

Autor: Paulo Coelho

Editura: Humanitas

Nr. pagini:224

Carte primită de la Librex

Înainte de a trece la subiect şi păreri, ţin să laud alegerea acestei coperte pentru că e simplă şi în acelaşi timp, constituie esenţa romanului. Mai exact este vorba despre două cozi de cireaşă ce se unesc şi o a treia care încearcă să intre între ele, conducând la ideea de adulter.

Subiect

Ajunsă la vârsta de 31 de ani, Linda este conştientă că în ochii celorlalţi are viaţa perfectă: o căsnicie frumoasă, doi copii, o carieră de succes şi trăieşte într-un oraş splendid, Geneva. Această schemă a reuşitelor nu i se aplică însă cum trebuie, e mereu nemulţumită, i se pare că îi lipseşte ceva şi începe să creadă că are de-a face cu depresia. Această stare o conduce spre adulter atunci când îl întâlneşte pe un iubit din tinereţe, acum politician, şi îi ia un interviu. De aici, apar întrebări legate de dragoste, fericire, sex sau rutină, remuşcări, planuri de răzbunare, regrete şi rezolvări.

Păreri

Cred că situaţia prezentată în acest roman este realistă, plauzibilă, mi-a plăcut că s-a menţinut această legătură cu realitatea, cu banalul, cu obişnuitul. În fond, se urmăresc reacţiile unei femei prinsă în rutină şi dornică de pasiune, de noutate. Totuşi, ceea ce face ea nu e chiar ceea ce am face toţi. Eu, cel puţin, nu aş acţiona în acelaşi fel pentru că mi se parei că pe alocuri dă semne de nebunie şi de multe ori lipsă de demnitate, mai ales în raport cu „amantul”. Ar fi interesant de analizat reacţiile soţului care pare a şti de infidelitate, dar o lasă să îşi facă de cap fiind sigur că este doar o fază. Cred că e personajul de care m-am ataşat cel mai mult, poate din cauză că e victima sau poate pentru că e foarte blând şi înţelegător, chiar prea mult. Ce nu mi-a plăcut la acest roman este faptul că uneori Linda o cam dă în patetism sau în penibil şi chiar dacă mi s-a părut acţiunea realistă, uneori am simţit o prelungire inutilă a faptelor/gândurilor banale. Mi-aş fi dorit şi ceva în plus pe stil, dar asta ţine deja de faptul că sunt o cititoare pretenţioasă.

Concluzii

Adulter este o lectură uşoară despre infidelitate, dragoste şi fericire ( +fantezii) care pune accentul pe viaţa de familie şi pe cea din afara ei.

Citate

„Lasă-i să creadă că nu creştem decât vaci şi nu producem decât brânză, ciocolată şi ceasuri. Să creadă că există o bancă la fiecare colţ de stradă a Genevei. Nu suntem câtuşi de puţin interesaţi să le schimbăm percepţia.”

” – Nu mă interesează câtuşi de puţin să fiu fericit. Am vrut să trăiesc cu pasiune, ceea ce implică un risc (…).”

2 gânduri despre &8222;Recenzie: Adulter de Paulo Coelho&8221;

Lasă un răspuns

